Konami zapewnia, że Metal Gear Solid 5 ma zakończenie

Misja 51 to tylko bonus.

Zbiorcze wydanie Metal Gear Solid 5 zadebiutuje w październiku, oferując prolog - Ground Zeroes - oraz bazowe The Phantom Pain. Część fanów miała nadzieję, że debiut zestawu będzie idealną okazją na uwzględnienie mitycznej już Misji 51, która ma rzekomo zawierać „prawdziwe” zakończenie gry.

1
Zawsze warto przypomnieć pieska

Konami zapewnia, że fabuła kończy się na Misji 50. Firma potwierdza jednak, że Mission 51 istniało - choć zostało anulowane przed ukończeniem.

To już wiemy - informacje na temat rozdziału 51 pochodzą z kolekcjonerskiego wydania gry, gdzie fani znaleźli grafiki koncepcyjne, opisy i niedokończone przerywniki.

W ten sposób narodziła się koncepcja mówiąca o tym, że Mission 51 miało być „prawdziwym” zakończeniem, które nigdy nie doczekało się realizacji, ponieważ prace nad grą niebezpiecznie się przedłużały, a budżet rósł. Wszystko to idealnie wpasowało się też w konflikt na linii Kojima-Konami.

Poniższy - pełen spoilerów! - materiał wideo prezentuje właśnie materiały z tej misji. Jak się okazuje, rzeczywiście miał to być całkiem ważny moment pod względem fabularnym.

„Mission 51 było dodatkiem, planowano zakończenie na 50” - zapewnia Konami, bombardowane przez fanów pytaniami zaraz po ogłoszeniu zbiorczego Metal Gear Solid 5: The Definitive Experience.

Wydawca dodaje też, że niedokończone wątki nie są niczym nowym w serii Metal Gear, a cała przygotowana zawartość fabularna The Phantom Pain zawarta jest w grze.

Metal Gear Solid 5: The Definitive Experience zadebiutuje 13 października na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Wydane w marcu ubiegłego roku MGS5: Ground Zeroes zawiera główną misję oraz pięć operacji pobocznych (and. Side Ops). „Pełnoprawne” The Phantom Pain opublikowano na początku września.

Historia tej drugiej gry rozpoczyna się w roku 1984, kiedy Snake budzi się po 9 latach śpiączki. Nowe zadanie Big Bossa staje się bardzo osobiste. Wraz z pomocą dawnych towarzyszy musimy odbudować bazę, zgromadzić lojalnych najemników i odnaleźć osoby odpowiedzialne za zniszczenie Mother Base.

Wkrótce po premierze chwalono głównie dopracowaną mechanikę i systemy rozgrywki. Krytyka spadła właśnie na fabułę - po tylu latach oczekiwań fani spodziewali się konkretnych odpowiedzi, a otrzymali coś mało spójnego, nawet według standardów Kojimy.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Video | Gramy w Chorus

Kosmiczna niespodzianka.

Farming Simulator 22 - poradnik i najlepsze porady

Jak zacząć, wszystko o uprawie, hodowli i sprzęcie rolniczym oraz najważniejsze wskazówki.

Przerwa techniczna w weekend

AKTUALIZACJA: Już po.

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami