Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Byli pracownicy studia Sony Liverpool założyli nową firmę - Firesprite

Zdążyli już pomoc w pracach nad The Playroom.

Byli pracownicy studia Studio Sony Liverpool, odpowiedzialni między innymi za serię Wipeout, założyli nową firmę - Firesprite.

Producent platform PlayStation zdecydował się zamknąć oddział w Liverpoolu w ubiegłym roku. Jak jednak informuje serwis IGN, część dewloperów sformowała nowe studio produkcyjne, które zdążyło już pomóc przy produkcji jednego z tytułów startowych na PS4 - The Playroom.

„Firesprite narodziło się organicznie, ale wszyscy mamy wspólną wizję. Założyciele spotykali się prywatnie po zamknięciu Sony Liverpool. Rozmawialiśmy o naszych osiągnięciach przez te wszystkie lata, debiutach sprzętu, różnych tytułach, początku działalności jako Psygnosis, poprzez serie F1 i Wipeout. Wiedzieliśmy, że nadal chcemy tworzyć gry” - przyznał Graeme Ankers, zarządzający nowym studiem.

Grupa kluczowych pracowników nowego podmiotu ma łącznie ponad 80 lat doświadczenia i wydała grę na każdą platformę PlayStation w historii. Sony Liverpool zaczynało jako Psygnosis, jeszcze w 1984 roku.

Twórcy przygotowali już własny silnik, który posłuży do produkcji kolejnych tytułów. Wspomniany zestaw mini gier The Playroom, dodawany za darmo do każdego egzemplarza PlayStation 4, powstał we współpracy z Sony Japan.

„Pracowaliśmy ciężko, by stworzyć nowy silnik i narzędzia, umożliwiające przekazanie kreatywnej władzy w ręce artystów i projektantów” - wyjaśnia Chris Roberts, dyrektor techniczny. „Jesteśmy dzięki temu w świetnej pozycji i możemy oferować graczom najlepsze doświadczenia. Pozwala to także na uruchomienie naszych tytułów na wielu platformach, również mobilnych.”

Ankers nie chciał zdradzić, nad czym teraz pracuje studio. Przyznał jednak, że jego firma nadal blisko związana jest z Sony i platformami PlayStation, choć pozostaje niezależna.

Wipeout Pulse z 2007 rokuZobacz na YouTube

Read this next