Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Słabszy kwartał fiskalny w wykonaniu Sony

Wzrasta presja na powodzenie PlayStation 4.

Coraz większa presja ciąży na listopadowej premierze PlayStation 4, podczas gsy Sony publikuje słabsze wyniki za ostatni kwartał fiskalny i obniża o 40 procent prognozy zysków w całym roku.

Producent sprzętu ma nadzieję, że nowa konsola „przyczyni się do przychodów już na początku, poprzez dywersyfikację źródeł zysków w różnych usługach skupionych w PlayStation Network oraz poprzez oferowanie bogatego doświadczenia.”

Sony stawia więc na subskrybentów PlayStation Plus i sprzedaż w PlayStation Store. W przyszłym roku do tego grona dołączy także usługa Gakiai, oferująca streaming gier przez Internet.

Na targach Tokyo Game Show we wrześniu tego roku Eurogamer dowiedział się, że nowa konsola sprzedawana będzie ze stratą, która zwróci się, jeśli kupujący zdecyduje się także na jedną grę i abonament PlayStation Plus.

Ogólnie, Sony spodziewa się zysków na poziomie 305 mln dol. do końca marca przyszłego roku. Wynik w ubiegłym roku zamknął się na poziomie 437 mln.

W zakończonym właśnie II kwartale szczególnie słabo poradziło sobie Sony Pictures, wskazując na małe zainteresowanie filmem „Świat w płomieniach”. W tym przypadku porównanie zaburza gigantyczny sukces „Niesamowitego Spider-Mana” w roku ubiegłym.

Oddział odpowiedzialny za gry raczej bez większych zmian, ze stratą na poziomie 8 mln dol., w porównaniu z 23 mln zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną jest obniżka ceny PlayStation Vita i ogólny spadek zainteresowania konsolami.

Sprzedaż PS2 i PS3 spadła z 3,5 mln w II kwartale ubiegłego roku do 2 mln teraz. Podobnie PSP i PS Vita - z 1,6 mln do 0,8 mln.

Ważny jest więc dobry debiut PlayStation 4. Sony przewiduje sprzedaż PS2, PS3 i PS4 na poziomie 15 mln do końca roku. Do końca marca 2014 r. producent przewiduje także duże zainteresowanie grami, które mają rozejść się w nakładzie 360 mln kopii, w porównaniu do 266 mln w roku ubiegłym.

Read this next