Agencja prasowa Reuters przeprowadziła wraz z Ipsos sieciową ankietę, z której wynika, że klienci w Stanach Zjednoczonych są bardziej zainteresowani PlayStation 4 niż Xbox One.

Przebadano 1297 osób. 26% wskazało na nowy sprzęt Sony, 15% na konsolę Microsoftu. Zainteresowanie nie przekłada się koniecznie na zakup - aż 64% pytanych nie zamierza kupić żadnego modelu w okresie świąt.

Różnica pogłębia się, jeśli pod uwagę weźmiemy tylko osoby poniżej 40. roku życia. W takim przypadku PS4 wskazuje 41% pytanych, Xbox One - 27%.

Zaledwie 3% respondentów przyznało, że gra obecnie na Wii U. W tej kategorii liderami są X360 i PC z 20%, przed PlayStation 3 z 18% aktywnych graczy.

Już sami organizatorzy badania przyznają, że bazują na ograniczonej grupie, ale różnice mogą doprowadzić do „nierównej” walki w kluczowym dla powodzenia konsol okresie świątecznym.

Reklama