Skip to main content

Armia USA planowała sponsorować streamerów Call of Duty, aby zachęcić młodych ludzi do służby

Podejmowano także akcje promocyjne z mediami branżowymi.

Według niedawno opublikowanych dokumentów, siły zbrojne Stanów Zjednoczonych prowadziły szeroko zakrojoną kampanię promocyjną służby wojskowej za pomocą gier komputerowych i mediów branżowych. W planach było między innymi sponsorowanie streamerów i rozgrywek Call of Duty.

O sprawie informuje serwis Vice, który wszedł w posiadanie pism. Jak możemy się dowiedzieć, akcja promocyjna miała w szczególności trafiać do „pokolenia Z”, czyli osób urodzonych po 2000 roku, a także kobiet i osób pochodzenia afroamerykańskiego i latynoskiego.

Na grafice widzimy, z jakimi markami armia podjęła współpracę. Mowa tu o między innymi Twitchu, Activision, usłudze Paramount Plus czy organizacji sportowej WWE. Prowadzono także rozmowy ze znanymi streamerami i influencerami, takimi jak Alex Zedra (514 tys. obserwujących na Twitchu), Swagg (2,66 miliona subskrybentów na YouTube) czy Stonemountain64 (2,32 miliona subskrybentów na YouTube).

Źródło: vice.com

Szeroko zakrojona miała być również współpraca z ligą e-sportową Call of Duty League. Wypadku tego przedsięwzięcia, logotypy sił zbrojnych USA miałby być widoczne podczas zawodów i innych wydarzeń, na tablicach poprzedzających pojedynki zawodników oraz powtórki najlepszych zagrań.

W zeszłym roku podejmowano także współpracę z mediami branżowymi, takimi jak portal IGN oraz niedziałająca już telewizja o grach G4TV. Byli pracownicy G4TV przekazali redakcji serwisu Kotaku, że zamieszczanie segmentów sponsorowanych od armii spotkało się zarówno z krytyką ze strony widzów, jak i powodowało spory wewnątrz redakcji.

Zobacz także