Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pomimo braku premier, CD Projekt poprawia wyniki finansowe

45,26 mln zł zysków w kwartale.

CD Projekt podsumował pierwszy kwartał tego roku z finansowego punktu widzenia, chwaląc się zwiększeniem zysków - pomimo braku znaczących premier.

Jak podano w raporcie, firma z Warszawy odnotowała w okresie od początku stycznia do końca marca 45,26 mln zł zysku. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to „tylko” 32,56 mln zł.

A Geralt nadal liczy

Warto przypomnieć, że ostatnie większe rozszerzenie do Wiedźmina 3 - Krew i Wino - ukazało się w maju ubiegłego roku. Od tego czasu, poza testowanym Gwintem, studio nie odnotowało żadnych znaczących premier i wydaje sporo pieniędzy na rozwój Cyberpunk 2077, co - jak widać - nie wpływa negatywnie na wyniki.

Dlatego też równie imponująco prezentują się wyniki sprzedaży, które wzrosły o 10 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku - do poziomu 99,34 mln zł.

„Dwa lata po premierze Wiedźmina 3 obserwujemy niesłabnące zainteresowanie produktami wiedźmińskimi. W pierwszym kwartale sprzedaliśmy nie tylko więcej kopii Wiedźmina 3 niż w tym samym okresie przed rokiem, ale i przychody z jego sprzedaży wrazz dodatkami były wyższe” - komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

Za część wyników odpowiadał także Gwint, który - jak zapewnia menedżer - już w trakcie zamkniętych testów wygenerował pierwsze „zauważalne” przychody.

Dalszy rozwój Cyberpunk 2077 oraz karcianki kosztował w pierwszym kwartale kolejne 16 mln zł.

„W marcu zapowiedzieliśmy i rozpoczęliśmy przygotowania do pierwszego turnieju Gwinta - Gwent Challenger, którego finał odbył się 13 maja. To zbudowało zainteresowanie i zapewniło dobry start dla publicznych beta testów” - dodaje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Zobacz na YouTube

Wyniki spodobały się inwestorom. Po dłuższej przerwie cena akcji firmy ponownie przekroczyła 74 zł. Ma to także związek z planami wypłaty dywidendy, na co studio planuje przeznaczyć 100,93 mln zł z zysku z 2016 roku.

Poinformowano również, że jeszcze w tym roku CD Projekt chce rozpocząć zamknięte testy Gwinta na gigantycznym rynku w Chinach.

Read this next