Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zwolnienia w Crystal Dynamics, u twórców Tomb Raider

Trwa restrukturyzacja Embracer.

Crystal Dynamics to najnowsze studio poszkodowane w wyniku restrukturyzacji prowadzonej przez firmę wydawniczą Embracer Group, która szuka oszczędności po załamaniu umowy opiewającej rzekomo na 2 mln dolarów.

Amerykański oddział zajmuje się obecnie nowymi odsłonami Tomb Raider oraz Perfect Dark. Teraz pożegnało się jednak z dziesięcioma pracownikami.

„Crystal Dynamics podjęło dziś trudną decyzję o rozstaniu się z dziewięcioma pracownikami działu marketingu i jednym pracownikiem działu IT” - napisano w oświadczeniu. Wszystko to „z powodu wewnętrznej restrukturyzacji, mającej na celu dostosowanie studia do obecnych potrzeb. Pracujemy bezpośrednio z poszkodowanymi pracownikami, by w pełni ich wspierać”.

Embracer kupiło Crystal Dynamics w ubiegłym roku, przejmując od Square Enix także licencję na Tomb Raider. Umowa obejmowała również studio Eidos Montreal, prawdo do Deus Ex, Thief i Legacy of Kain, a wszystko to za skromną cenę 300 milionów dolarów.

Był to szczytowy moment przejęć korporacji Embracer, która w ostatnich latach wyrosła na ogromny konglomerat, z licznymi oddziałami wydawniczymi i deweloperskimi na całym świecie. Czar prysł latem ubiegłego roku, gdy tajemniczy partner wycofał się z umowy opiewającej na - rzekomo - 2 miliardy dolarów. Szczegółów nigdy nie ujawniono, lecz nieoficjalnie mówiło się, że pieniądze miały pochodzić z Arabii Saudyjskiej, która coraz szerzej wchodzi na rynek gier wideo.

To rozpoczęło większą restrukturyzacją, która nadal trwa. W tym tygodniu zwolniono już 26 osób ze studia Beamdog (Baldur’s Gate: Enhanced Edition, Mythforce), wcześniej zamknięto Volition (Saints Row), a w planach jest podobno także sprzedaż Gearbox (Borderlands), na które w 2021 roku wydano 1,4 mld dolarów.

Read this next