Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Resident Evil 4 Remake szykują mnóstwo zmian i nowości. Znamy detale

Bez QTE, ale z nowymi zadaniami pobocznymi.

Twórcy podzielili się kolejnymi szczegółami nadchodzącego Resident Evil 4 Remake. Wygląda na to, że pogardzane sekwencje QTE znikną z gry, a w zamian otrzymamy zadania poboczne i masę innych nowości.

W ostatnim wydaniu Game Informera opublikowano obszerny materiał poświęcony odświeżonym przygodom Leona S. Kennedy'ego. Jedną z najważniejszych zmian będzie usunięcie sekwencji QTE polegających na wciskaniu określonych przycisków w wąskim okienku czasowym, co w dzisiejszych czasach jest już przestarzałą i często irytującą mechaniką.

W grze pojawią się za to nowe zadania poboczne. Po znalezieniu niebieskich ulotek otrzymamy różne zadania polegające między innymi na rozwiązaniu jakiejś zagadki czy wyśledzeniu i wyeliminowaniu konkretnego wroga. Powrócą też znane z oryginału błękitne medaliony, których odnalezienie i zniszczenie pozwalało zdobyć przydatne nagrody. Nowości i zmian będzie więcej:

  • Ashley nie ma już paska zdrowia, ale ranna padnie na ziemię w stanie agonii i trzeba ją reanimować.
  • Nie można już rozkazać Ashley, by ukryła się w śmietniku, ale nadal można kazać jej trzymać się blisko Leona lub zachować dystans.
  • Ashley jest też bardziej pomocna - może opuszczać drabiny, dostawać się w miejsca niedostępne dla Leona oraz ma w zanadrzu „kilka innych niespodzianek”.
  • Noże będą się łamać i można przenosić ich kilka tak jak w Resident Evil 2 Remake.
  • Niektórzy przeciwnicy wpadają w konwulsje po śmierci - jeśli ich nie dobijemy na czas, powstaną z martwych silniejsi niż wcześniej.
  • Można błyskawicznie zabijać wrogów nożem, co odbierze 15% wytrzymałości broni, ale powstrzyma przeciwników przed respawnem.
  • Można przejść całą grę, używając jedynie noża.
  • Zagadka z witrażem w kościele została przebudowana.
  • Przyciski kierunkowe na padzie służą za skróty do szybkiego przełączania broni bez wchodzenia do menu ekwipunku. Można przypisać do nich 8 broni na raz.
  • Nowa broń Bolt Thrower zastąpi Mine Thrower z oryginału. Bolt Thrower to kusza, której alternatywny strzał pozwala zastawiać miny.
  • Twórcy potwierdzają, że nowych i specjalnych broni będzie znacznie więcej.
  • Na broni można zawieszać różne zawieszki i talizmany, które dają specjalne bonusy jak zwiększona liczba znajdowanych nabojów.
  • Gra nadal podzielona jest na rozdziały.
  • Powraca mini-gra ze strzelnicą.
  • Powracają maszyny do pisania, przy których zapiszemy stan rozgrywki.
  • Dostępnych będzie kilka schematów sterowania, w tym przypominające Resident Evil 6 oraz oryginalne Resident Evil 4.
  • Zniszczenia dokonane w wiosce piłą przez doktora Salvadora będą widoczne także, kiedy wrócimy w to miejsce w późniejszym etapie gry.
  • Pojawią się nowi przeciwnicy, na przykład Ganado z młotem, który nosi maskę byka i przypomina Minotaura.
  • Wszyscy bossowie znani z oryginału pojawią się w też w nowej wersji gry, choć niektóre starcia mają być mocno przebudowane.
  • Handlarz udziela subtelnych wskazówek i sugeruje, kiedy zbliżamy się do „punktu bez powrotu”.

Twórcy zdradzili, że zmian względem oryginału jest znacznie mniej niż w przypadku Resident Evil 2 Remake, a gra wprowadza głównie nowe opcje, wybory i niespodzianki oraz zmodernizowane mechaniki. Sceny akcji zostały ponoć „znacznie podkręcone”. Resident Evil 4 Remake zadebiutuje 24 marca na PS4, PS5, Xbox Series X/S oraz PC.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

Resident Evil 4 Remake

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze