Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Last of Us Part 1 z dużą aktualizacją na PC. Gra zweryfikowana dla Steam Decka

Poprawek będzie znacznie więcej.

Po dość turbulentnym starcie, The Last of Us Part 1 w wersji PC doczekało się aktualizacji 1.1, która zdaje się rozwiązywać większość problemów. Ponadto gra została zweryfikowana pod kątem rozgrywki na Steam Decku.

Opublikowana na oficjalnej stronie Naughty Dog lista zmian jest bardzo obszerna. Największe zmiany związane są z przebudowaniem modelu oświetlenia i cieniowania, które sprawiały sporo problemów tuż po premierze gry na PC. Poprawiono też wczytywanie tekstur oraz ładowanie środowiska, a także skrócono czas kompilowania shaderów.

„Łatka 1.1 jest już dostępna dla The Last of Us Part 1 na PC, a w niej ulepszenia wydajności, poprawki różnych błędów i nie tylko. Z przyjemnością ogłaszamy również, że Part 1 zostało zweryfikowane na platformie Steam Deck”.

Oto lista najważniejszych zmian, jakich doczekało się The Last of Us Part 1 na PC w aktualizacji 1.1:

  • Optymalizacje poprawiające globalną wydajność procesorów i kart graficznych w całej grze
  • Ogólne ulepszenia tekstur i ładowania środowiska
  • Skrócono czas kompilacji shaderów
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić po zmianie niestandardowych ustawień kontrolera
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić w trybie fotograficznym podczas zapisywania zdjęć w rozdzielczości 4K
  • Usunięto błąd, który mógł wystąpić podczas grania na ustawieniach grafiki Ultra z włączoną funkcją DLSS
  • Usunięto bład, który mógł wystąpić podczas używania myszy o wysokiej rozdzielczości DPI
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić podczas wchodzenia w Opcje > Grafika
  • Naprawiono wiele błędów wpływających na komputery z procesorami graficznymi Intel
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli tracić możliwość celowania lub strzelania natychmiast po wyjściu z menu
  • Usunięto błąd, który powodował, że samouczek dotyczący latarki nie opuszczał ekranu, jeśli był ignorowany
  • Usunięto błąd, który powodował, że wyjście z trybu fotograficznego powodowało, że gracz wrzucał element wyposażenia
  • Naprawiono błędy, dzięki którym gracze mogli spojrzeć poza mapę w niektórych miejscach
  • Rozwiązano problemy, w których rwanie ekranu mogło nadal występować przy włączonej synchronizacji V-Sync
  • Usunięto problem z dźwiękiem, który mógł występować podczas korzystania z urządzenia audio USB wraz z wtyczkami Spatial Audio
  • Dodano obsługę odtwarzaczy korzystających ze sterowników audio innych firm
  • Usunięto błąd, który powodował, że zmiany ustawień predefiniowanych grafiki (Opcje > Grafika > Ustawienia wstępne grafiki) w grze nie były zapisywane
  • Usunięto problem, który powodował, że licznik czasu Speedrun mógł zostać wyzerowany po awarii lub po zamknięciu na pulpicie
  • Usunięto błąd, który powodował, że przewijane opisy menu nie mogły być przewijane za pomocą kółka myszy
  • Zaktualizowano interfejs przycisków QTE, aby były poprawnie wyświetlane podczas używania kontrolerów Xbox
  • Poprawiono kilka błędów w grze, menu i tłumaczeniu tekstu na mowę
  • GPU Performance HUD dokładniej wyświetla użycie po uruchomieniu, CPU Performance HUD jest teraz dokładniejszy
  • Usunięto błąd, który powodował, że ustawienia nie były resetowane do wartości domyślnych, jeśli gracze mieli otwarte menu rozwijane
  • Usunięto błąd, który powodował, że przewijanie w trybie fotograficznym nie wpływało na aparat w grze.
  • Usunięto błąd, który powodował, że gra mogła resetować ustawienia monitora użytkownika podczas uruchamiania
  • Usunięto błąd, który powodował, że wczytywanie modułu cieniującego mogło być wyświetlane jako ukończone, zanim faktycznie zostało ukończone.
  • Usunięto problem z wyłączaniem się diod LED urządzeń Corsair i Logitech podczas uruchamiania
  • Ustawienia wyświetlania są teraz zapisywane dla poszczególnych urządzeń i nie są udostępniane za pośrednictwem zapisów w chmurze
  • [Przedmieścia] Naprawiono błąd, który mógł wystąpić podczas walki snajperskiej
  • [Przedmieścia] Usunięto błąd, który powodował, że Sam wydawał się mokry podczas filmiku w suchym miejscu
  • Dodano nowe ustawienie wstępne grafiki Bardzo niskie (Opcje > Ustawienia grafiki > Grafiki)
  • Dodano nowe ustawienie jakości SI w menu graficznym (Opcje > Grafika)
  • Dodano nowe ustawienie Jakość dynamicznego oświetlenia w menu graficznym (Opcje > Grafika)
  • Usunięto błąd, który powodował, że gra mogła się zawieszać podczas kompilowania shaderów na sprzęcie AMD
  • Usunięto problem, który mógł mieć wpływ na liczbę klatek na sekundę podczas włączania monitora użycia GPU (Opcje > HUD > Użycie GPU)

Gra doczekała się tez wielu usprawnień i oficjalnego wsparcia platformy Steam Deck, dzięki czemu Joela i Ellie można będzie bez problemu zabrać na wakacyjną wycieczkę. Twórcy zapowiadają, że to nie koniec poprawek, a gra otrzyma jeszcze wiele regularnie publikowanych aktualizacji, zwłaszcza związanych z wydajnością i stabilnością.

Read this next