Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Day Before straciło 80% graczy w trzy dni

Trwa odpływ.

Spektakularna porażka The Day Before trwa. Pomimo wydania pierwszej aktualizacji gracze tłumnie opuszczają serwery, a liczba użytkowników z całkiem udanego debiutu zmniejszyła się już o 80 procent.

„Udanego” zapewne właśnie tylko pod względem liczb. Tytuł zapowiadał się na całkiem obiecujące MMO z zombie (przynajmniej dla osób, które nie śledziły późniejszych zawirowań wokół projektu), więc wielokrotnie przekładana premiera przyciągnęła ostatecznie nieco ponad 38 tys. graczy jednocześnie.

Po włączeniu szybko okazało się, że nie jest to wcale MMO, lecz marna namiastka gatunku extraction shooter, w której zbieramy mało ciekawe przedmioty, a częściej walczymy nie z zombie, lecz z przeróżnymi błędami i fatalnie działającymi serwerami.

Wszystko to sprawiło, że recenzje na Steamie są dzisiaj „w większości negatywne”, a w szczytowym momencie ostatnich 24 godzin maksymalna liczba graczy jednocześnie wyniosła już tylko niecałe 7,7 tys. - około 80 procent mniej niż podczas debiutu. „Symulator zwrotu pieniędzy” - komentuje jeden z „fanów”.

Twórcy - poza wydawaniem przedziwnych komunikatów - starają się poprawić sytuację. Pierwsza aktualizacja obejmuje „poprawiony kod” i strzelanie, ale także zwiększenie częstotliwości pojawiania się zombie. Podniesiono także nagrody za wykonywanie zadań, co było jednym z głównych punktów krytyki wśród osób, które w The Day Before faktycznie grały.

The Day Before zapowiedziano jeszcze w 2021 roku. Tytuł imponował zwiastunami z niemal fotorealistyczną grafiką oraz pełnym detali światem, co szybko sprawiło, że produkcja wskoczyła na pierwsze miejsce najbardziej oczekiwanych gier na Steamie. Później było już tylko gorzej - tytuł miał problemy z prawami do tytułu, a twórcom zarzucano bazowanie na pracy wolontariuszów.

Read this next