Skip to main content

Szef PlayStation uważa, że personalizacja w grach będzie wkrótce ważniejsza niż grafika

Oczywiście z pomocą AI.

Jeden z szefów PlayStation przewiduje, że spersonalizowane treści - tworzone choćby z pomocą AI - w grach staną się w nadchodzącej dekadzie ważniejsze niż oferowana grafika.

Sony zaprezentowało wczoraj swoją „Wizję Kreatywnej Rozrywki”, która obejmuje między innymi kontrolery z lewitującymi ekranami. Zaraz po prezentacji japońska korporacja zaoferowała także wywiad z Asadem Qizilbashem, szefem PlayStation Productions i szefem produktów PlayStation Studios.

„Jeśli chodzi o przyszłość gier, wyobrażam sobie, że staną się bardziej spersonalizowane, dzięki postępowi technologicznemu i sztucznej inteligencji, umożliwiając dostosowanie doświadczenia dla każdego gracza” - powiedział menedżer.

„Co więcej, postęp technologiczny zwiększy głębię emocjonalną w grach, umożliwiając postaciom znacznie bardziej emocjonalne i ekspresyjne wyrażanie się, sprzyjając bardziej sugestywnemu opowiadaniu historii”.

Gry już teraz są całkiem dobre w narracjiZobacz na YouTube

„Pomoże to całemu pokoleniu twórców stworzyć o wiele więcej emocji w opowieściach. Nacisk zostanie przeniesiony z grafiki czy oprawy na wciągające narracje, które zostaną z graczami na długo po odłożeniu kontrolerów” - uważa.

Jak na współczesnego menedżera w branży technologicznej przystało, Qizilbash odmienia „sztuczną inteligencję” przez wszystkie przypadki. To właśnie zastosowanie AI ma przełożyć się na poprawę narracji.

„Postacie niezależne (NPC) w grach mogłyby na przykład wchodzić w interakcje z graczami w oparciu o ich działania, dzięki czemu gra byłaby bardziej osobista - opisuje.

„To ważne dla młodszych odbiorców z generacji Z i generacji Alpha. To pierwsze pokolenia, które dorastały w pełni cyfrowo i we wszystkim szukają personalizacji” - dodaje. „Szukają także doświadczeń, które mają większe znaczenie”.

PlayStation Productions to dział firmy mający za zadanie przekuć popularne licencje tworzone przez studia Sony na inne działy rozrywki, co oznacza najczęściej filmy i seriale.

Zobacz także