Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music - który serwis z muzyką wybrać

Także YouTube Music.

Obecnie serwisy streamingowe są jednym z największych źródeł dostępu do muzyki. Za miesięczną opłatę niewielkiego abonamentu możemy cieszyć się muzyką w niemal dowolnym miejscu, bez konieczności kupowania płyt, singli czy indywidualnych utworów. Swoje usługi w tym zakresie oferuje klientom kilku dostawców, między innymi Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music i YouTube Music. Na tej stronie podpowiadamy, który serwis z muzyką wybrać.


Na tej stronie:


Który serwis z muzyką jest najlepszy dla Ciebie?

Jeśli szukasz szybkiej odpowiedzi na pytanie, to poniżej podpowiadamy, którą usługę streamingową warto naszym zdaniem wybrać. Natomiast w dalszej części tekstu znajdziesz bardziej szczegółowe informacje.

Jeśli szukasz taniej, bezproblemowej aplikacji do codziennego słuchania muzyki, to najlepszym wyborem będzie Spotify. Serwis dostępny jest niemal na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Posiada przejrzystą aplikację, funkcje społecznościowe, ogromną bazę utworów oraz podcastów.

Wadą jest jednak stosunkowo niska, w porównaniu do większości konkurencji, jakość odtwarzanej muzyki. Jeśli jesteśmy melomanami, poszukującymi jak najlepszych wrażeń ze słuchania ulubionych utworów, to warto zainteresować się ofertą Tidala lub Deezera. Użytkownicy urządzeń Apple mogą z kolei wypróbować preinstalowaną na ich telefonie aplikację Apple Music.


Spotify

Spotify jest jedną z najdłużej działających i zdecydowanie najpopularniejszą usługą tego typu. Założona w 2006 roku firma chwali się bazą ponad 200 milionów aktywnych użytkowników. Z pewnością największymi zaletami serwisu są dopracowane aplikacje na wszystkich urządzeniach oraz funkcje quasi-społecznościowe.

Usługa udostępnia użytkownikom między innymi możliwość śledzenia znajomych i odtwarzanych przez nich utworów, utworzenie „sesji grupowej” oraz tzw. blend, czyli generowanie playlisty w teorii wpasowującej się w gusta wszystkich zaproszonych słuchaczy. Łatwo można znaleźć też playlisty stworzone i udostępnione przez innych użytkowników.

  • Dostępność: Android, iOS, Windows, MacOS, Linux, Chromebook, Przeglądarka, Konsole do gier
  • Wersja darmowa: Tak
  • Zalety wersji płatnej: Brak reklam, nielimitowane przewijanie utworów, słuchanie offline, wyższa jakość dźwięku oraz możliwość odtwarzania dowolnych utworów, a nie tylko całych albumów lub playlist
  • Darmowy okres próbny premium: 30 dni (do trzech miesięcy przy okazji różnych promocji)
  • Miesięczna cena abonamentu: 9,99 zł (dla studentów), 19,99 zł (pakiet indywidualny), 24,99 zł (dla dwóch użytkowników), 29,99 zł (pakiet rodzinny)
  • Baza utworów: ponad 82 miliony
  • Najwyższa jakość dźwięku: 160 kbps (wersja darmowa), 320 kbps (premium)

Tidal

Tidal to stosunkowo młody gracz na rynku usług streamingowych, ale zdołał szybko zdobyć sporą bazę wielu użytkowników. Początkowo niewielka firma została wykupiona i znacznie rozwinięta przez rapera Jay-Z, który zaprosił do rozwoju projektu także wielu innych znanych artystów. Muzyk promował serwis jako przede wszystkim przyjazny wobec artystów, oferując uczciwe zarobki za odsłuchane utwory oraz przekazując procent zarobków na wsparcie początkujących, obiecujących piosenkarzy i kompozytorów.

Niewątpliwą przewagą Tidala nad konkurencją jest jedna z najwyższych dostępnych jakości dźwięków, co z pewnością docenią audiofile z odpowiednim systemem nagłośnienia. O ile Spotify stawia na elementy społecznościowe, tak Tidal promuje kontakt fanów z artystami. Muzycy mogą dodawać na platformę ekskluzywne treści oraz prowadzić livestreamy, w tym czasem transmisje koncertów na żywo. Tidal „kuleje” nieco w dostępności podcastów, ale nadrabia to sporą bazą teledysków w wysokiej jakości.

  • Dostępność: Android, iOS, Windows, MacOS
  • Wersja darmowa: Nie
  • Darmowy okres próbny: 30 dni
  • Miesięczna cena abonamentu: 9,99 zł (Tidal HiFi dla studentów), 19,99 zł (Tidal HiFi pakiet indywidualny), 29,99 zł (Tidal HiFi pakiet rodzinny), 19,99 zł (Tidal HiFi Plus dla studentów), 39,99 zł (Tidal HiFi Plus pakiet indywidualny), 59,99 zł (Tidal HiFi Plus pakiet rodzinny)
  • Baza utworów: ponad 80 milionów
  • Najwyższa jakość dźwięku: 1411 kbps (wersja HiFi, jakość prównywalna z AudioCD), 9216 kbps (HiFi Plus, jakość prównywalna ze studyjną)

Deezer

Kolejny weteran rynku streamingów, powstały mniej-więcej w tym samym czasie, co Spotify, jednak nigdy nie zdobył aż tak dużej popularności - z wyjątkiem swojego rodzimego rynku krajów francuskojęzycznych. Deezer promuje się jako usługa stworzona dla pasjonatów muzyki, chętnych odkrywać nowe brzemienia - pomogła w tym nawiązana w 2012 roku współpraca z serwisem rekomendacji muzyki Last.FM.

Deezer pozwala na słuchanie, oprócz muzyki, także podcastów, audiobooków oraz radia internetowego. Wspiera dodawanie do biblioteki własnych plików MP3 z poziomu komputera, a także funkcję identyfikacji utworów Music Snatcher. Na sympatię użytkowników wpłynęła także przejrzyście i schludnie zaprojektowana aplikacja oraz wysoka jakość odtwarzanego dźwięku. W katalogu platformy dostępny jest także szereg utworów ekskluzywnych.

  • Dostępność: Android, iOS, Windows, MacOS, konsole Xbox
  • Wersja darmowa: Nie (jest dostępna tylko w wybranych krajach, niestety nie w Polsce)
  • Zalety wersji płatnej: Brak reklam, nielimitowane przewijanie utworów, słuchanie offline, wyższa jakość dźwięku
  • Darmowy okres próbny premium: 30 dni (do trzech miesięcy przy okazji różnych promocji)
  • Miesięczna cena abonamentu: 10,99 zł (Deezer Premium dla studentów), 21,99 zł (Deezer Premium pakiet indywidualny), 35,99 zł (Deezer Premium pakiet rodzinny), ponadto dostępna jest zniżka 25 proc. za opłacenie abonamentu na rok z góry
  • Baza utworów: ponad 90 milionów
  • Najwyższa jakość dźwięku: 1411 kbps

Apple Music

Apple Music, jak można się domyśleć, to usługa słynnej firmy technologicznej z Cupertino, kierowana przede wszystkim do użytkowników ich ekosystemu produktów, ale dostępna też na urządzeniach konkurencji. Stanowi rozwój sklepu z muzyką iTunes w kierunku dominujących obecnie serwisów streamingowych. Aplikacja jest preinstalowana na urządzeniach z systemami iOS oraz MacOS.

Niewątpliwą zaletą Apple Music jest odtwarzanie muzyki w formacie bliskim bezstratnego. Dodatkowo, część utworów została zmiksowana z myślą o systemie dźwięku przestrzennego Spartial Audio, dostępnym w wybranych modelach słuchawek Beats i AirPods. Apple Music nawiązuje kontrakty o ekskluzywności muzyki z niektórymi gwiazdami muzyki. Miłośnikom śpiewu z pewnością spodoba się zaawansowana funkcja karaoke. Niestety, użytkownicy zwracają uwagę na nie do końca przemyślaną aplikację, a klienty dostępne na urządzenia inne, niż produkty Apple, mogą być jeszcze bardziej ubogie w funkcje.

  • Dostępność: iOS, MacOS, Android, Windows, konsole PlayStation
  • Wersja darmowa: Nie
  • Darmowy okres próbny premium: 30 dni
  • Miesięczna cena abonamentu: 11,99 zł (dla studentów), 21,99 zł (pakiet indywidualny), 34,99 zł (pakiet rodzinny)
  • Baza utworów: ponad 100 milionów
  • Najwyższa jakość dźwięku: 1152 kbps (jakość porównywalna z AudioCD)

YouTube Music

YouTube Music to próba wejścia popularnego serwisu video na rynek streamingu muzyki. Wykorzystując już istniejącą, sporą bazę muzyki w serwisie, Google mogło łatwo stworzyć bogaty katalog dostępny dla użytkowników. Dużą zaletą jest też to, że w pakiecie z YT Music dostajemy dostęp do subskrypcji YT Premium, pozwalającej oglądać filmy bez reklam, zapisywać je offline oraz odtwarzać w tle.

Działa to też w drugą stronę - jeśli opłacamy abonament YT Premium, to automatycznie mamy dostęp także do YT Music. Aplikacja posiada wersję darmową, jednak obowiązują na niej takie same ograniczenia, jak w przypadku zwykłej aplikacji YouTube - odtwarzanie reklam i brak możliwości „grania” przy wygaszonym ekranie. Miłośników dobrej jakości dźwięków może także zniechęcić fakt, że jakość odtwarzanych utworów ograniczona jest do zaledwie 256 kbps, co odpowiada dość mocno skompresowanemu plikowi MP3.

  • Dostępność: iOS, MacOS, Android, Windows, konsole PlayStation
  • Wersja darmowa: Tak
  • Darmowy okres próbny premium: 30 dni
  • Zalety wersji płatnej: Brak reklam, słuchanie offline, odtwarzanie w tle
  • Miesięczna cena abonamentu: 13,99 zł (YT Music Premium dla studentów), 23,99 zł (YT Music Premium pakiet indywidualny), 35,99 zł (YT Music Premium pakiet rodzinny), dostępna zniżka za opłacenie abonamentu na rok z góry
  • Baza utworów: ponad 60 milionów
  • Najwyższa jakość dźwięku: 256 kbps

Read this next