Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sniper Elite 5 - Misja 3: Akademia szpiegowska

Katedra, spotkanie oficerów, plany Operacji Kraken - trzecia misja kampanii fabularnej.

Trzecią misję kampanii fabularnej Sniper Elite 5 zaczynamy w niewielkim zagajniku. Idź przed siebie, aż zobaczysz plażę i miasto. Twoim celem jest dotarcie do Katedry (1) na wzgórzu.

Istnieje wiele dróg dotarcia do kościoła - możesz spróbować się przekraść albo zaatakować frontalnie. Wykorzystaj preferowaną metodę rozgrywki, aby przedostać się przed główne wejście budowli.


Na tej stronie:


Przeszukaj opactwo

Po dotarciu pod budynek wejdź przez główne wejście (2). W środku zastaniesz kilku wrogów - jeśli rozpętałeś walkę, to nie wystawiaj się na ostrzał i skorzystaj z ławek oraz filarów jako osłony.

Dotrzyj do przecięcia naw świątyni i skręć w prawo, w stronę schodów (3), po czym przejdź przez niewielkie przejście po prawej (4).

Idź cały czas schodami w górę, aż dotrzesz do górnych galerii. Przejdź na galerię po drugiej stronie i podążaj cały czas prosto, wzdłuż głównej nawy kościoła (5), po czym wejdź po schodach.

Dotrzesz do zerwanego balkonu (6). Możesz go przeskoczyć, ustawiając się przy krawędzi i naciskając wskazany na ekranie przycisk (uwaga: mechanika jest nieco źle wykonana i skok może wymagać kilku prób - najlepiej zapisz w tym momencie grę).

Po pokonaniu przeszkody idź dalej korytarzem. Przy zamkniętych drzwiach wejdź na skrzynię (7) i wyjdź przez okno (8). Skieruj się w lewo i dwukrotnie wespnij się po pnączach na wysokie ściany, aż dostaniesz się na balkon.

Po dotarciu na szczyt skręć od razu w prawo. Spotkasz tu oficera (9) - jeśli wywołałeś alarm, to zacznie uciekać. Pozbądź się żołnierza preferowaną metodą i przeszukaj jego zwłoki.

Znajdziesz klucz, którym otworzysz pobliskie drzwi (10). Jeśli znalazłeś po drodze ładunki wybuchowe, to alternatywnie możesz wprosić się na spotkanie z hukiem. Wejdź do środka.

Skręć w prawo. Na podwyższonej galerii spotkasz trzech oficjeli. Nie musisz ich zabijać, chociaż w razie wykrycia od razu Cię zaatakują pistoletami. Dodatkowo jeden z nich jest celem zadania pobocznego.

Niezależnie od podjętej decyzji, przyszedłeś po dokumenty leżące na stole (11).

Podnieś je i opuść pomieszczenie tą samą drogą, którą wszedłeś.


Ewakuuj się

Po wyjściu z pomieszczenia skieruj się w lewo. Przejdź przez niewielkie przejście (12) i krętymi schodami zejdź w dół. Wrócisz do dolnej części świątyni - wymknij się przez główne wejście. Droga będzie nieco zawiła, ale kieruj się w stronę znacznika misji, a przeprawa nie powinna sprawić problemów.

Po dotarciu na plac przed katedrą skręć w prawo i zejdź po niewielkich schodkach. Skieruj się w stronę ogrodu (13), w którym ponownie skręć w prawo i przez wąskie wyjście trafisz na mały plac. Skręć w lewo, omiń rzeźbę i wejdź do budynku.

Skręć w prawo, a potem w pierwsze drzwi po lewej. Kieruj w stronę rzeźby na końcu korytarza, ale wcześniej skręć w lewo i zejdź po schodach. Dotrzesz do szerokiego korytarza z drzwiami na końcu. Otwórz je i wyjdź na zewnątrz.

Zaraz po wyjściu możesz natknąć się na kilku żołnierza - rozpraw się z nim wedle uznania. Kieruj się cały czas w dół parku, aż dotrzesz do przejścia między skałami (14).

Już z daleka zobaczysz niewielkie zabudowania na wysepce - to znaczy, że jesteś blisko celu. Idź cały czas ścieżką, po czym przejdź przez most (15). Wejdź do kaplicy i po chwili opuść ją wyjściem z prawej - zaraz przy ołtarzu.

Podążaj krętą ścieżką w dół, aż zobaczysz łódkę (16).

Wejdź do niej, a misja zakończy się.

Następnie: Sniper Elite 5 - Wojenna fabryka

Spis treści: Sniper Elite 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Sniper Elite 5 - Okupowana Rezydencja

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Sniper Elite 5

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Content Editor

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze