Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sniper Elite 5 - Misja 2: Okupowana Rezydencja

Pałac, dokumenty, Moller - druga misja kampanii fabularnej.

Misja druga w Sniper Elite 5 rozgrywa się w scenerii malowniczego pałacu. Naszym zadaniem będzie zakraść się do środka rezydencji i przeszukać gabinet wpływowego SS-manna.

Zaczynasz w obozie partyzantów w lesie. Idź wzdłuż ścieżki aż dotrzesz do ubitej drogi. Wówczas na twojej mapie pojawią się trzy możliwe wejścia do pałacu:

  • Przez płytką rzekę (po prawej - najłatwiejsze) (1)
  • Przez most przy młynie (po lewej - średnie) (2)
  • Przez główną bramę (pośrodku - najtrudniejsze) (3)

Poniżej omówimy wszystkie trzy wejścia, a potem będziemy kontynuować solucję według opcji pierwszej.


Na tej stronie:


Przejście przez rzekę

Po wyściu z lasku skieruj się w prawo, w stronę niewielkiego gospodarstwa.

Natkniesz się w nim na sześciu Niemców - trzech przed budynkiem, dwóch na tyłach i jednego w środku. Rozpraw się z zagrożeniem w dowolny sposób i przejdź między krzakami (1). Zeskocz w dół i wespnij się po skałach (2).

Natkniesz się na obóz kolejnych żołnierzy, których również będzie sześciu: dwóch nad rzeką (najpierw jeden przy barykadzie, a potem dołączy do niego kolejny), trzech w obozie (po rozmowie dwóch pójdzie patrolować ścieżkę za obozem, a jeden zbliży się do miejsca, w którym się wspiąłeś), natomiast ostatni pełni wartę na umocnionym podwyższeniu.

Rozpraw się z żołdakami i skieruj swoje kroki w stronę niewielkiego lasu przy pałacu.


Most przy młynie

Samo przejście przez most jest stosunkowo prostym zadaniem, jednak może być ciężko w ogóle dotrzeć do budowli, ze względu na ciągłe patrole przejeżdżające przez drogę. Na samym moście znajdziesz tylko czterech żołnierzy: dwóch rozmawia przy barierkach, a dwóch kolejnych krząta się po drugiej stronie rzeki.

Kiedy trafisz na miejsce, dalsze działania będą zależeć od tego, czy preferujesz skradanie, albo rozwiązanie siłowe.

W pierwszym wypadku wejdź szybko na most i złap się krawędzi przy zniszczonej barierce (3). Powoli przesuwaj się w prawo, a następnie wespnij się po pnączach do stróżówki (4).

Jeśli nie jesteś zwolennikiem subtelnych rozwiązań, to wejdź do budynku przy moście (5) i po drabinie (6) wespnij się na strych.

Przez otwarte okno będziesz mieć dobrą pozycję strzelecką przeciwko wrogim jednostkom.


Wejście przez główną bramę

To zdecydowanie najtrudniejsza opcja. Musisz przekraść się przez spory obóz wojsk nieprzyjaciela. Znajdziesz tu co najmniej dziesięciu przeciwników - dwóch strzelców na wieży, jeden na skale nieopodal i pozostali w pojazdach. Jeśli spróbujesz skradania, to możesz skorzystać z dwóch przejść (7).

Jeśli chcesz wykonać misję po bez uciekania się do przemocy, to dużo lepsze możliwości cichego przeniknięcia do zamku dają dwa pozostałe wejścia.


Wejście do pałacu - opcja z przejściem przez rzekę

Dostań się do lasu tak, jak to opisaliśmy w sekcji powyżej. Skręć w prawo i dotrzyj do zabudowań. Musisz dostać się do podłużnego budynku (1). Najlepiej okrążyć garaże i wejść przez okno od strony szosy (2). Uważaj tylko, żeby akurat nie przejeżdżał żaden pojazd.

Na stole wewnątrz znajdziesz klucz do starych tuneli (3). Weź go i cicho wymknij się tą samą drogą, którą wszedłeś. Wróć do lasu i znajdź wejście do tuneli (4).

Idź przez podziemia, aż dotrzesz do suchej fosy. Natkniesz się tam na dwóch żołnierzy (5). Aby ułatwić sobie zadanie, możesz pozbyć się tego bliżej ciebie (pamiętaj o ukryciu ciała).

Wespnij się po pnączach (6) na wysokość okien, przejdź przez mostek i po gzymsie dostań się do otwartego okna (7).

Wejdziesz do pomieszczenia pełnego oficjeli. Zainteresuj się oficerem w granatowym mundurze (8). Zabicie go to cel dodatkowy tej misji, ale ważniejsze jest, że ma przy sobie klucz do gabinetu Mollera. Pozbądź się nazistów w wygodny dla siebie sposób, przeszukaj ciało i wyjdź drzwiami po drugiej stronie sali. Następnie wejdź po ozdobnych schodach na górę.

Na pierwszym piętrze znajdź przejście ozdobione swastykami (9) i otwórz drzwi. W środku znajduje się tajne przejście, które otwiera interakcja z losowym obiektem w pomieszczeniu, na przykład z rzeźbą (10).

Możliwe do użycia obiekty to:

  • Globus
  • Obraz
  • Rzeźba
  • Lapka na ścianie

Po znalezieniu mechanizmu, wjedź do ukrytego pomieszczenia (11) i zabierz dokumenty z komody, na której stoi lampka (12).

Przyszedł czas na ewakuację z zamku.


Ucieczka z rezydencji

Najprościej będzie wymknąć się przez ogród. Wyjdź z gabinetu i biegnij do końca korytarza. Następnie zejdź spiralnymi schodami w dół i skręć w prawo. W ten sposób dotrzesz do kuchni.

Zabij dwóch strażników (13), albo odwróć ich uwagę i skieruj się w prawo, po schodkach. Idź prosto, przez ogród, aż zobaczysz łąkę. Wyjście z poziomu znajduje się po drugiej stronie polany. Możesz przebiec sprintem do dziury w płocie (14), albo spróbuj przeczołgać się w trawie.

Niezależnie od wybranej metody, po dotarciu do celu misja zakończy się.

Następnie: Sniper Elite 5 - Akademia szpiegowska

Spis treści: Sniper Elite 5 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Sniper Elite 5 - Wał atlantycki

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Staff Writer

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze