Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Prince of Persia The Lost Crown - Tygrys i Szczurzyca

Trzecie zadanie fabularne.

Tygrys i Szczurzyca to trzecia misja główna w Prince of Persia The Lost Crown, którą rozpoczniesz zaraz po ukończeniu zadania Porwany książę. Trafisz do Głębin - nowego regionu - i poznasz nową moc - Cień Simurga. W trakcie tego krótkiego zadania zostajesz pozbawiony mapy i musisz odnaleźć starca, który ci ją ukradł.


Na tej stronie:


Goń Staruszka

Po wylądowaniu w podziemiach, kieruj się w prawo. Na końcu drogi ujrzysz wałki z kolcami - łatwo zignorować zapadającą się podłogę, gdzie prowadzi twoja dalsza droga. Niżej kieruj się w lewo, aż do kolców na końcu ześlizgu - musisz doskoczyć do dźwigni na ścianie, by je dezaktywować.

Na samym dole skieruj się w prawo i zmierzaj za żółtymi liśćmi do drzewa Wak-Wak. Przy kałuży trucizny obierz dolną drogę w prawo. Kolejne wybory również prowadzą w prawo, podążając za staruszkiem. Na końcu drogi napotkasz prostą zagadkę z kolcami poniżej drewnianej podłogi. Zestrzel dźwignię, aby pasy poniżej wędrowały w dół.

Przeskakuj pomiędzy dwiema stronami nie używają skoku, a jedynie Pędu Simurga. Teraz kieruj się w lewo, zignoruj zagadkę z kolcami w połowie drogi - na razie nie jest dostępne jej rozwiązanie. Nieco dalej napotkasz windę - zjedź nią jedno piętro w dół.


Ścieki - zagadka zręcznościowa

Pomieszczenie na końcu drogi w dół stanowi małą arenę zręcznościową. Rozpocznij od wskoczenia na drugą platformę - wtedy poziom ścieków zacznie się podnosić. Wskocz na wysepkę, która wynurzy się po chwili.

Skocz w lewo nad kolcami i użyj Pędu Simurga, by złapać uchwyt na ścianie. Poczekaj aż po podniesieniu się poziomu cieczy wyłonią się dwie kolejne wysepki i wskocz na nie. Musisz użyć delikatnie pierwszego skoku przed użyciem pędu (przytrzymaj przycisk krócej), by nie uderzyć głową o górną przeszkodę.

Złap się uchwytu na prawej ścianie skacząc z drugiej wysepki, potem pochwyć drążek. Nie kieruj się jednak do góry, a znowu na ścianę po lewej. Po chwili pojawi się tam ostatnia wysepka. Wybijając się z uchwytu na ścianie doskoczysz teraz do przełącznika na najwyższej platformie - jego użycie natychmiast wypuści całą wodę z areny.


Boss - Inny Sargon

Teraz czeka cię walka z Innym Sargonem. Jest to kopia twojego bohatera, jednak nie używa dokładnie tych samych umiejętności, szczególnie fal Atry, na które musisz mieć szczególne baczenie (poprzedzone są animacją podobnie jak twój atak). W jego przypadku jest to specjalny atak łukiem, który posyła świetlną strzałę o bardzo dużej sile - nie możesz zablokować tego ataku. Przeciwnik bardzo lubi też wysyłać fale energii wywoływane poprzez załadowanie ataku podstawowego.

Po walce idź do kolejnego pomieszczenia po prawej, a zdobędziesz moc Cień Simurga. Pozwala ona na tworzenie punktu, do którego zostaniesz przeniesiony po ponownym wywołaniu zdolności. Jej podstawową funkcją poza walką jest omijanie przesuwnych przeszkód: drzwi, które zamykają się, gdy przestaniesz ciągnąć za dźwignię lub przesuwających się ścian - tworząc miraż tak, aby po jej ruchu i teleportacji znaleźć się po jej przeciwnej stronie.

Będziesz mógł niebawem przetestować tą umiejętność w prostym samouczku: utwórz pojedynczym, szybkim kliknięciem cień, gdy kolczasty wałek znajduje się po lewej stronie. Ponownie wciśnij klawisz, gdy wałek przesunie się w prawo.

W podobny sposób pokonasz przeszkodę blokującą wejście na wyższe piętro: złap się dźwigni na ścianie, jednak wcześniej podskocz i utwórz w powietrzu cień, aby po przemieszczeniu platformy móc teleportować się do cienia nad nią.


Znajdź drogę do Jamy Wiecznych Piasków

Twój kolejny cel znajduje się w miejscu, gdzie na odzyskanej mapie widoczne są zielone wrota. Na miejscu czeka cię zagadka analogiczna do wcześniejszych: użyj dźwigni, by kolce zaczęły wędrować w dół i uczep się pasa na ścianie. Utwórz cień i przenieś się do niego, gdy przeszkoda zacznie wróci nieco w górę.

Jedyne co musisz teraz zdobić, to dostać się do Zatopionego portu - kolor regionu zmieni się na fioletowy - kierując się w prawo i w dół kolejnymi korytarzami, aż dotrzesz do Staruszka i rozpoczniesz zadanie Droga do Więźnia Piasku.

Następnie: Prince of Persia The Lost Crown - Droga do Więźnia Piasku

Spis treści: Prince of Persia The Lost Crown - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Prince of Persia The Lost Crown - Porwany książę

Read this next