Pracownicy Bethesdy wspominają pracę nad The Elder Scrolls i Falloutami
Ciekawa rozmowa podczas niedawnej transmisji na żywo.
W ubiegłą niedzielą kluczowi pracownicy Bethesdy wzięli udział w charytatywnym streamie na rzecz Stowarzyszenia Alzheimera, podczas którego przybliżyli nieco kulisy powstawania gier oraz omawiali ulubione momenty związane z rozwijaniem Skyrim czy Falloutów 3 i 4.
W transmisji wzięli udział dyrektor ds. projektowania Emil Pagliarulo, główny projektant zadań Will Shen, starszy projektant gry Alan Nanes i projektant zadań Brian Chapin. Twórcy podzielili się wieloma ciekawymi spostrzeżeniami oraz zdradzili nieco sekretów, o które dodatkowo wypytali prowadzący stream Wes Johnson i ChadFallout76Podcast.
W transmisji możemy usłyszeć między innymi o tym, że tajemnica długowieczności Skyrim - zdaniem Chaplina - drzemie w „świecie, w którym można się zgubić” i tym, że „podczas produkcji po prostu wszystko się kleiło” - od projektu poziomów do opowiadania historii za pomocą środowiska. Ważne były też mniejsze detale jak możliwość zawarcia małżeństwa i założenia rodziny, co opracował Will Shen. Zdradził on zresztą, że początkowo system miał być znacznie bardziej rozbudowany.
Z kolei Emil Pagliarulo zdradził, że nawet w tak dużej firmie jak Bethesda nie zawsze starcza środków na zrealizowanie wizji artystycznej, a mimo to osoby pokroju Paula Eidinga (wcielającego się w postać emerytowanego awanturnika Herberta Dashwooda) potrafią tchnąć mnóstwo życia w historię samym swoim głosem (mowa o słuchowisku radiowym o przygodach Dashwooda, jakie usłyszeć można w Fallout 3).
Brian Chapin z kolei najmilej wspomina pisanie postaci Travisa Milesa, czyli nieśmiałego DJ-a Dimond City Radio w Fallout 4, a także wyraża dumę z wyborów, jakie zespół oddał w ręce graczy podczas pierwszego spotkania twarzą w twarz z Ojcem. Projektant zadań przeprosił też skruszony za umieszczeniem w świecie Morrowind zbyt wielu Cliff Racerów (irytujących latających przeciwników).
Cała rozmowa trwa trochę ponad godzinę, ale obfituje w smaczki i ciekawostki. Jeżeli jesteście wiernymi fanami RPG od Bethesdy i widzieliście wszystkie filmy dokumentalne o powstawaniu poszczególnych gier, to podcast z udziałem projektantów i pisarzy pozwoli lepiej poznać część zespołu odpowiedzialnego za epickie przygody. Podcast rzuca też odrobinę światła na filozofię, jaką deweloperzy mogą kierować się podczas prac nad nadchodzącym Starfield.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/lgw.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.