Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pracownicy Bethesdy wspominają pracę nad The Elder Scrolls i Falloutami

Ciekawa rozmowa podczas niedawnej transmisji na żywo.

W ubiegłą niedzielą kluczowi pracownicy Bethesdy wzięli udział w charytatywnym streamie na rzecz Stowarzyszenia Alzheimera, podczas którego przybliżyli nieco kulisy powstawania gier oraz omawiali ulubione momenty związane z rozwijaniem Skyrim czy Falloutów 3 i 4.

W transmisji wzięli udział dyrektor ds. projektowania Emil Pagliarulo, główny projektant zadań Will Shen, starszy projektant gry Alan Nanes i projektant zadań Brian Chapin. Twórcy podzielili się wieloma ciekawymi spostrzeżeniami oraz zdradzili nieco sekretów, o które dodatkowo wypytali prowadzący stream Wes Johnson i ChadFallout76Podcast.

W transmisji możemy usłyszeć między innymi o tym, że tajemnica długowieczności Skyrim - zdaniem Chaplina - drzemie w „świecie, w którym można się zgubić” i tym, że „podczas produkcji po prostu wszystko się kleiło” - od projektu poziomów do opowiadania historii za pomocą środowiska. Ważne były też mniejsze detale jak możliwość zawarcia małżeństwa i założenia rodziny, co opracował Will Shen. Zdradził on zresztą, że początkowo system miał być znacznie bardziej rozbudowany.

Z kolei Emil Pagliarulo zdradził, że nawet w tak dużej firmie jak Bethesda nie zawsze starcza środków na zrealizowanie wizji artystycznej, a mimo to osoby pokroju Paula Eidinga (wcielającego się w postać emerytowanego awanturnika Herberta Dashwooda) potrafią tchnąć mnóstwo życia w historię samym swoim głosem (mowa o słuchowisku radiowym o przygodach Dashwooda, jakie usłyszeć można w Fallout 3).

Brian Chapin z kolei najmilej wspomina pisanie postaci Travisa Milesa, czyli nieśmiałego DJ-a Dimond City Radio w Fallout 4, a także wyraża dumę z wyborów, jakie zespół oddał w ręce graczy podczas pierwszego spotkania twarzą w twarz z Ojcem. Projektant zadań przeprosił też skruszony za umieszczeniem w świecie Morrowind zbyt wielu Cliff Racerów (irytujących latających przeciwników).

Cała rozmowa trwa trochę ponad godzinę, ale obfituje w smaczki i ciekawostki. Jeżeli jesteście wiernymi fanami RPG od Bethesdy i widzieliście wszystkie filmy dokumentalne o powstawaniu poszczególnych gier, to podcast z udziałem projektantów i pisarzy pozwoli lepiej poznać część zespołu odpowiedzialnego za epickie przygody. Podcast rzuca też odrobinę światła na filozofię, jaką deweloperzy mogą kierować się podczas prac nad nadchodzącym Starfield.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next