Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pokemon Go - Great League: które Pokemony wybrać

Najlepsze propozycje do Go Battle League.

Great League w Pokemon Go jest głównym punktem każdego sezonu Go Battle League przez dwa tygodnie. Do tych potyczek musisz stworzyć jak najskuteczniejszą drużynę poniżej 1500 CP.

Great League jest jedną z najłatwiejszych lig w Pokemon Go ze względu na tak niskie wymagania CP. Wyklucza to prawie wszystkie chętnie używane najlepsze Pokemony, które pojawiają się dopiero po ewolucji lub z wyższym CP.

Warto znać konkretne typy i ataki, które będą skuteczne przeciwko innym Pokémonom. Na tej stronie dowiesz się, które Pokemony warto wybrać do Great League w oparciu o aktualną „metę”, co pozwoli ci stworzyć skuteczną drużynę.


Na tej stronie:


Jak dobrać drużynę do Great League

Zaletą Great League jest to, że tworzenie drużyny jest tańsze i łatwiejsze niż w innych ligach, co oznacza, że jeśli chcesz przebić się w szeregach Go Battle League bez wydawania dużej ilości Stardust, możesz to zrobić.

Chociaż jest mniej Pokemonów Legendarnych i Mitycznych, które możesz wziąć pod uwagę (choć jeden lub dwa są warte uwagi, o czym piszemy niżej), będziesz opierać się na bardziej powszechnych stworkach.

Jeśli nie masz polecanych przez nas rekomendacji do Great League, prawdopodobnie bez trudu znajdziesz je w dziczy. Dzięki temu Dzień Społeczności staje się bardziej atrakcyjną propozycją, bo jest łatwym źródłem silnych Pokemonów, które sprawdzają się na niższych poziomach CP.

Niezależnie od tego, w której lidze weźmiesz udział, pamiętaj, że szukasz Pokemonów z przyzwoitą zdolnością do przetrwania ataków Charged (co pozwoli ci odpowiedzieć własnymi takimi atakami) oraz takich, które najlepiej kontrują lub wykorzystują słabości aktualnej mety (jest to termin określający to, czego używa obecnie społeczność).

Choć istnieją konkretne Pokemony i typy, które dominują w mecie, pamiętaj, że w Go Battle League (i ogólnie w bitwach gracz kontra gracz) będziesz wchodził w ciemno, więc nawet jeśli masz szeroki wachlarz opcji ataku i obrony, żadna drużyna nie jest niezwyciężona.

Mimo to - nawet z kilkoma z poniższych Pokemonów w drużynie powinieneś poradzić sobie lepiej niż gdybyś wybrał te, które są zwyczajnie jak najbliżej limitu 1500 CP.


Jakie Pokemony na Go Great League

Nie ma jednej „najlepszej” drużyny, którą mógłbyś wybrać, bo nigdy nie wiesz, z czym przyjdzie ci się zmierzyć. Poniższe propozycje powinny jednak znacząco poprawić twoje szanse na wygraną.

Pamiętaj, że w Go Battle League możesz mieć tylko jednego Pokemona z każdego rodzaju, a najlepiej będzie, jeśli zbudujesz drużynę, która będzie miała różne mocne strony imocną obronę. Na przykład, jeśli stworzysz drużynę z Altarii, Skarmory i Azumarilla, będziesz szczególnie otwarty na typy elektryczne.

Jeśli chcesz zajść wysoko, każdy z twoich Pokemonów powinien dysponować dwoma atakami Charged.

Oto Pokemony, jakie warto zabrać na Great League:

Lickitung

  • Typ: Normal
  • Idealne IV: 8/14/15
  • Zalecane ataki: Lick (Fast), Body Slam (tylko z Community Day) i Power Whip (Charged)
  • Słabości: Fighting

Typ normalny jest bardzo przydatny w PvP, szczególnie gdy mowa o wytrzymałym Pokemonie ze zdolnością szybkiego spamowania atakami oraz tylko z jedną słabością, typem Fighting - a Lickitung spełnia te warunki.

Lickitung wykorzystuje Lick jako szybki atak, który pomaga ominąć wspomniane ataki typu Fighting, Body Slam jako spamerski atak-przynętę na tarczę i Power Whip jako osłonę w razie potrzeby. A dzięki idealnemu IV możesz dostać Lickitunga na 50. poziomie do Great League przy CP 1499, co sprawi, że zdominujesz inne Pokemony wysokimi statystykami.

Jak więc Lickitung radzi sobie w pojedynkach z konkretnymi przeciwnikami? Możesz spodziewać się zwycięstw nad Trevenantem, Swampertem, Sableye, Lanturnem i Alolan Ninetailsem. Twojego Lickitunga mogą jednak pokonać Noctowl, Galarian Stunfisk, Medicham, Bastiodon i Registeel.

Swampert

  • Typ: Water / Ground
  • Idealne IV: 0/14/14
  • Zalecane ataki: Mud Shot (Fast), Hydro Cannon (Community Day) i Earthquake (Charged)
  • Słabości: Grass

Swampert jest obecnie jedną z najpotężniejszych ewolucji starterów w Pokemon Go, co czyni go dobrym wyborem również do drużyn Ultra, jak i Master League. Dzięki ostatniemu Community Day Classic, znacznie więcej osób ma dostęp do Hydro Cannon Swampertów, a także do Candy i Candy XL, które można wykorzystać we wszystkich trzech ligach.

Podwójny typ - Water i Ground - nie tylko zmniejsza liczbę Pokemonów, które mogą pokonać Swamperta, ale także zwiększa liczbę Pokemonów, nad którymi może mieć przewagę. Możesz spodziewać się zwycięstw przeciwko Registeelowi, Galarian Stunfiskowi, Lanturnowi, Sableye i Alolan Ninetailsowi. Prawdopodobnie przegrasz jednak z Trevenantem, Medichamem, Umbreonem, Noctowlem i Walreinem.

Pelipper

  • Typ: Water / Flying
  • Idealne IV: 0/12/15
  • Zalecane ataki: Wing Attack (Fast), Weather Ball (Water) (Charged), Hurricane (Charged)
  • Słabości: Electric, Rock

Fani Abomasnow wiedzą, jaką frajdę sprawia użycie mocnego, szybko ładującego się ruchu Fast, dzięki któremu możesz wystrzelić Weather Balls na lewo, prawo i w środku. Ten ptak również świetnie się do tego nadaje.

Pelipper ma również tę zaletę, że ma tylko dwie słabości, które nie są szczególną przeszkodą w Great League, co czyni go bardzo atrakcyjnym wyborem dla tych, którzy chcą „spamerskiego” i elastycznego, a także wywierającego dużą presję na tarcze Pokemona.

Z Pelipperem możesz oczekiwać zwycięstw nad Swampertem, Galariańskim Stunfiskiem, Medichamem, Azumarillem i Sableye. Przegrywasz jednak z Registeelem, Skarmry, Tevenantem, Altarią i Noctowlem.

Medicham

  • Typ: Fighting / Psychic
  • Zalecane ataki: Counter (Fast), Psychic i Ice Punch (Charged)
  • Słabości: Flying, Ghost, Fairy

Medicham jest prawdziwą potęgą w Wielkiej Lidze, zarówno dzięki swojej wytrzymałości, jak i szybkim ruchom.

Użycie Medichama jako głównego Pokemona jest często najlepszym rozwiązaniem, ponieważ bardzo dobrze współpracuje z Azumarillem i Galarian Stunfiskiem, z którymi często wygrywa. Jest również świetny w pokonywaniu Umbreonów.

Jednakże, słabo radzi sobie przeciwko Altarii, Skarmoty i Deoxysowi (Defense), więc upewnij się, że wiesz, kiedy zmienić wojownika.

Altaria

  • Typ: Dragon / Flying
  • 0/14/15
  • Zalecane ataki: Dragon Breath (Fast), Sky Attack (Charged), Moonblast (Community Day)
  • Słabości: Ice (x2), Dragon, Rock, Fairy, Electric

Jeśli jest jakiś Pokémon, którego powinieneś mieć w swojej drużynie w Great League, to jest to Altaria. Smocze typy są jednymi z najpotężniejszych Pokemonów, a ten stwór o dwóch ewolucjach świetnie sobie radzi przy niższych CP i może zmiatać z powierzchni ziemi wiele Pokemonów (o ile oczywiście nie mają dobrych kontr - co również uwzględniono w tej liście).

Mimo, że Swablu jest dość powszechny, ewolucja w Altarię wymaga 400 Candy, więc nie obejdzie się bez pracy.

Whiscash

  • Typ: Water, Ground
  • Idealne IV: 0/14/13
  • Zalecane ataki: Mud Shot (Fast), Mud Bomb (Charged), Blizzard (Charged)
  • Słabości: Grass (x2)

Silny atak Mud Bomb jest w odpowiedniej sytuacji szybki i niszczycielski, co pozwala mu z łatwością powalić popularne Pokemony, jak Altaria, Deoxys Defence, Alolan Marawak i Registeel.

Jeśli możesz sobie na niego pozwolić, to Blizzard jest mile widzianym drugim ruchem, który pomoże ci w obronie przed typami Grass, na które Whiscash jest podwójnie słaby (choć warto powiedzieć, że Grass jako jedyny poważny słaby punkt czyni Whiscasha jeszcze bardziej atrakcyjnym wyborem).

Registeel

  • Typ: Steel
  • Idealne IV: 2/13/14
  • Zalecane ataki: Lock On (Fast), Focus Blast (Charged), Zap Cannon (ekskluzywne dla eventu)
  • Słabości: Fighting, Ground, Fire

Legendarne Pokemony są trudniejsze do złapania niż większość z nich - a odblokowanie dla nich drugiego ruchu Charged jest bardzo drogie - ale biorąc pod uwagę, że gracze mieli wiele okazji, aby zdobyć Registeel, a Stal jest bardzo polecana w Great League ze względu na niewiele słabości i długi czas pozostania w walce, warto w niego zainwestować. Dzięki ogromnej wytrzymałości i zwinności, jest on powszechnie uważany za najlepszego Pokemona w Great League.

Choć jest dobrą kontrą zwłaszcza na Altarię, to poza tym jest dobrym sposobem na zrównoważenie defensywy drużyny.

Deoxys (Defence)

  • Typ: Psychic
  • Idealne IV: 10/15/13
  • Zalecane ataki: Counter (Fast), Psycho Boost (Charged), Thunderbolt (Charged)
  • Słabości: Bug, Dark, Ghost

Prawdopodobnie najtrudniejszy do zdobycia Pokemon na tej liście, ponieważ początkowo był jednym z czterech EX Raidów, które pojawiały się i znikały bez większego ogłoszenia (a jako Mythical nie może być wymieniony). Od tego czasu powrócił w pięciogwiazdkowych rajdach, jednak nadal pozostaje w nich tylko na krótki czas.

Jeśli jednak masz Deoxysa (Defence), jego statystyki na niższych poziomach są świetne, a nietypowa kombinacja ruchów dla tego typu (jego szybki ruch Counter to typ Fighting) czyni go świetną propozycją - zwłaszcza że dobrze radzi sobie przeciwko wielu przeciwnikom w obecnej mecie.

Bastiodon

  • Typ: Rock / Steel
  • Idealne IV: 0/15/14
  • Zalecane ataki: Smack Down (Fast), Stone Edge (Charged), Flamethrower (Charged)
  • Słabości: Fighting, Ground, Water

Bastiodon od dawna jest podstawą w Great League, choć jego popularność ma tendencję do wahania się. W tej chwili jest to topowy wybór, który wygrywa ze Skarmorym, Altarią i Azumarillem. Jednakże, pomimo swojej ogromnej masy, ma podwójną słabość na ataki typu Fighting i Ground, przez co bardzo szybko przegrywa z Medichamem, Nidoqueenem i każdym innym, który może wykorzystać tę słabość.

Jeżeli twoja drużyna potrzebuje silnej linii defensywnej, Bastiodon jest dobrym wyborem, ale pamiętaj, że jest bardzo powolny i istnieje kilku przeciwników, z którymi bardzo szybko przegrywa!

Scrafty

  • Typ: Dark / Fighting
  • Idealne IV: 0/8/15
  • Zalecane ataki: Counter (Fast), Foul Play (Charged), Power-Up Punch (Charged)
  • Słabości: Fairy, Fighting, Flying

Drugi po Medichamie jako typ Fighting i najlepszy przedstawiciel typu Dark, Scrafty świetnie nadaje się do Great League.

Ma doskonałe statystyki, które czynią go bardzo silnym. Counter, a potem Power-Up Punch pozwala ci być zarówno „spamerem”, wywierającym dużą presję ruchem Fast, jak i rosnącym zagrożeniem, gdy Scrafty nabiera rozpędu w trakcie walki.

Chociaż Scrafty jest bardzo słaby na typ Fairy, to nerfing Azumarilla sprawił, że jest mniej popularny, co pomaga temu Pokemonowi wspinać się po szczeblach drabinki przydatności. Możesz spodziewać się wygranych przeciwko kilku naprawdę popularnych Pokemonom, w tym Galarian Stunfisk, Bastiodon, Umbreon, Trevenant i Swampert. Jednak Medicham, Lanuten i Regiseel pokonają cię, więc upewnij się, że wiesz, kiedy się przełączyć.

Galarian Stunfisk

  • Typ: Ground i Steel
  • Idealne IV: 0/12/15
  • Zalecane ataki: Mud Shot (Fast), Rock Slide i Earthquake (Charged)
  • Słabości: Fighting, Fire, Ground i Water

Choć Galarian Stunfisk może być trudny do znalezienia poza eventami w Pokemon Go, jest jednym z najlepszych Pokemonów do użycia w Great League.

Dzięki temu, że jest Pokemonem typu ziemnego i stalowego, Galarian Stunfisk jest odporny na większość typów innych Pokemonów, co oznacza, że może długo wytrzymać w walce.

Jednak to, co sprawia, że Galarian Stunfisk jest naprawdę użyteczny, to fakt, że jego stalowy typ daje mu przewagę nad Pokemonami typu Fairy. Oznacza to, że jest świetną odpowiedzią na ulubieńca Great League, Azumarilla (chociaż, ze względu na jego słabość w starciu z Water, musisz uważać na możliwość wystąpienia wodnego ataku Charged). Można go także użyć do zwalczania Pokemonów elektrycznych i trujących.

Carbink

  • Typ: Rock i Fairy
  • Idealne IV: 5/15/15
  • Zalecane ataki: Rock Throw (Fast), Rock Slide (Charged) i Moonblast (Charged)
  • Słabości: Steel (2x), Grass, Ground i Water

Dzięki ekstremalnej wytrzymałości Carbinka można się spodziewać, że ten niepozorny Pokemon zrobi furorę w mecie Great League. Chociaż nie jest szczególnie przydatny w żadnej innej roli w grze, fakt, że osiąga poziom 49,5 przy CP 1498, a jednocześnie ma niesamowitą statystykę obrony, czyni go interesującą propozycją.

Rock Throw to świetny szybki atak, zadający duże obrażenia. Rock Slide to niezły atak Charged, a Moonblast to ruch, który można wykorzystać w osteteczności. Carbink ma jednak dwie główne wady - pierwszą jest to, że o ile Moonblast może debuffować atak przeciwnika, robi to tylko w 10% przypadków. Drugą kwestią jest to, że oba ruchy Charged są dość powolne, co oznacza, że Carbink nie może wywierać dużej presji na tarczę.

Jak więc wypada ten niewiarygodnie wytrzymały Pokemon w Wielkiej Lidze? Pokonuje Noctowl, Alolan Ninetails, Sableye, Medicham i Lanturn, ale przegrywa z Galarian Stunfisk, Swampert, Registeel, Azumarill i Trevenant.

Kommo-o

  • Typ: Dragon / Fighting
  • Idealne IV: 0/14/14
  • Zalecane ataki: Shadow Tail (Fast), Close Combat (Charged) i Dragon Claw (Charged)
  • Słabości: Fairy, Dragon, Flying, Ice, Psychic

Alolanowy smok bojowy Kommo-o podniósł się ostatnio w rankingach, wygrywając ze Stunfiskiem, Swampertem i topowym smokiem Altarią. Zawdzięcza to głównie połączeniu „spamerskiego” ataku i posiadaniu sporej odporności, co czyni go odpowiednio defensywnym Pokemonem.

Jednakże, Close Combat jest zarówno błogosławieństwem i przekleństwem - na pewno uderza mocno, ale wiąże się z poważną karą w postaci spadku obrony o dwa stopnie, co oznacza, że odporność tego Pokemona nie potrwa długo, jeśli odpalisz atak zbyt wcześnie.

Kommo-o przegrywa z Azumarillem, Trevenantem i Medichamem, a także Skarmory i Nidoqueenem.

Spis treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Read this next