Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Payday 3 ominie starsze konsole, ponieważ twórcy chcą „najlepszej możliwej wersji gry”

Mowa też o systemie cross-progresji.

Deweloperzy ze studia Starbreeze w najnowszym blogu deweloperskim wyjaśnili, dlaczego nie zdecydowali się na wypuszczenie Payday 3 także na konsole starszej generacji. Tłumaczą, że zespół wciąż ma w pamięci problemy z rozwojem Payday 2 na konsolach i chce zapewnić graczom na wszystkich platformach „najlepszą możliwą wersję gry”.

Najważniejszą rzeczą dla nas jest trzymanie naszej społeczności razem. Upewnienie się, że nie ważne kim jesteś i na jakiej grasz platformie, masz to samo świetne doświadczenie” - mówi Craig McLeod, główny producent Payday 3. „Według mnie, najważniejszą rzeczą jest naprawdę wyciągnąć wnioski z błędów, jakie popełniliśmy w przeszłości” - dodaje dyrektor marki Almir Listo.

Historia konsolowych wydań Payday 2 to najbardziej wyboista droga, po jakiej szliśmy” - tłumaczy Listo. „Myślę, że nasi konsoli włamywacze są tymi, którzy zostali tutaj najbardziej poszkodowani. To wielka szkoda i faktem jest, że na to nie zasłużyli. Z perspektywy czasu to nasza wina, wynikająca z problemów jakie napotkaliśmy jako studio i braku możliwości dostarczenia im doświadczenia, jakiego chcieli”.

Następnie McLeod dodał, że studio chce zapewnić jednakowe wrażenia dla graczy PC, PS5 i Xbox Series X/S. „Zauważ, że nie wspominam o starszych platformach, a jest ku temu powód. Zrozumieliśmy, że do dostarczenia najlepszej możliwej wersji gry musimy korzystać z najnowszej technologii” - wyjaśnia deweloper.

Przedstawiciele studia wytłumaczyli też, że ich celem było stworzenie jednolitej społeczności graczy, bez podziału na mniejsze grupy na osobnych platformach. Do tego celu stworzono usługę Starbreeze Nebula, w której konieczne będzie założenie konta do uruchomienia na przykład systemu cross-progresji.

Rozumiem, że niektórzy mogą być przeciwni do zakładania konta w kolejnej usłudze, ale myślę, że gracze muszą zrozumieć, że próbujemy zbudować coś pięknego, co będzie rozwijane przez wiele lat, a żeby to osiągnąć musimy stworzyć właściwy technologiczny fundament” - mówi Listo.

Read this next