Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Payday 3 jednak bez Denuvo. Niespodzianka przed premierą

Koniec kontrowersji.

Twórcy wyczekiwanego Payday 3 postanowili zrobić graczom miłą niespodziankę. Kilka dni przed premierą poinformowali o usunięciu z gry systemu Denuvo, a więc kontrowersyjnego oprogramowania anti-cheat.

O zaskakującej zmianie napisano w oficjalnych mediach społecznościowych. Wygląda na to, że presja ze strony graczy podziałała na deweloperów - lub wydawcę Deep Silver - co poskuktowało ostatecznie wycofaniem się z pomysłu, o którym usłyszeliśmy na początku sierpnia.

W ramach wyjaśnienia, Denuvo to system anti-cheat, który w założeniach ma utrudniać manipulację plikami oraz piractwo. Program nie ma zbyt dobrej opinii wśród graczy, zarzuca mu się bowiem m.in. obniżanie wydajności gier. Oprogramowanie jest dosyć zasobożerne, co podobno przekłada się na mniejszą liczbę klatek na sekundę podczas rozgrywki.

W przeszłości zdarzało się, że deweloperzy rezygnowali z Denuvo jakiś czas po premierze. Rzadko kiedy jednak decyzja zapadała jeszcze przed wydaniem gry. Niezależnie od powodów, jakimi kierowali się deweloperzy, gracze otrzymali powód do świętowania. Widać to choćby w komentarzach pod zamieszczonym wyżej komunikatem.

Przypomnijmy, że Payday 3 zadebiutuje już 21 września na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Tytuł od dnia premiery dostępny będzie w abonamencie Game Pass. Akcja trzeciej części cyklu przenosi nas do Nowego Jorku. Studio Starbreeze przyznało wcześniej, że ich najważniejszym celem było zapewnienie identycznego doświadczenia graczom pecetowym i konsolowym, co niezbyt się udało w przypadku poprzednich odsłon.

Deweloperzy ujawnili niedawno, że mają w planach długotrwałe i regularne wspieranie gry po premierze. Na pierwszy ogień zapowiedziano aż cztery dodatki, po jednym na porę roku. Pierwsze - o nazwie „Syntax Error” - zadebiutuje jeszcze zimą tego roku.

Read this next