Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

OD będzie „inne”. Kojima porównuje tytuł do swojej starej gry zasilanej słońcem

Deweloper uważa, że odbiorcy najbardziej doceniają jego nieszablonowe gry.

Hideo Kojima podzielił się w mediach społecznościowych przemyśleniami, którą ze swoich dotychczasowych gier uznaje za najbardziej nietypową. Jak się okazuje, pod tym względem słynny deweloper najlepiej wspomina nietypową pozycję na Game Boya, która wymagała od gracza przebywania na zewnątrz. Twórca chce, by jego powstający tytuł „OD” był podobnie zaskakujący dla graczy.

Wygląda na to, że jestem najbardziej ceniony za gry przełamujące schematy, takie jak »zabawa w chowanego«, gdzie wkradamy się do budynku niezauważeni przez wroga, czy też »zabawa w kuriera«, gdzie poruszamy się po otwartym świecie. Dla mnie jednak najbardziej eksperymentalną grą było »pokonywanie wampirów na świeżym powietrzu« przy użyciu światła słonecznego” - napisał Kojima w poście opublikowanym w serwisie X (dawniej Twitter).

Tytuł, do jakiego nawiązuje deweloper, to Boktai: The Sun is in Your Hand, wydane w 2003 roku na Game Boy Advance. Tytuł sprzedawany był na specjalnym kartridżu wyposażonym w sensor fotometryczny, dzięki któremu specjalne wyposażenie przeciwko wampirom ładowało się, gdy gracz przebywał za dnia poza domem. Tytuł dodatkowo wymagał od gracza podania aktualnej godziny i określenia swojej strefy czasowej, dzięki czemu pora dnia w grze zgadzała się z rzeczywistością.

Pomysł spotkał się z ostrym sprzeciwem ze strony mojego zespołu, a nawet wewnątrz firmy. Pod tym względem »OD« będzie również odstawało od innych gier” - podsumowuje swój post deweloper. Przypomnijmy, że według słów dewelopera produkcja tworzona ekskluzywnie dla Microsoftu będzie łączyła elementy gry i klasycznego filmu. Równocześnie dla produkcji zarejestrowano dwa znaki handlowe: „System Społecznego Ukrycia” oraz „System Społecznego Krzyku”.

Oprócz OD (znanym też pod nazwą „Overdose”), Kojima pracuje także nad drugą częścią Death Stranding. Zwiastuny produkcji przedstawiono już jakiś czas temu, jednak na ten moment nie wiadomo, na jakim etapie dokładnie znajdują się prace. Ciężko też powiedzieć, która z dwóch gier trafi do sprzedaży jako pierwsza.

Read this next