Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Multiplayer do Cyberpunk 2077 „musiał odejść” po trudnej premierze

Zmiana priorytetów.

Przedstawiciel CD Projekt Red rzucił nieco więcej światła na temat trybu multiplayer do Cyberpunk 2077. Pomimo planów na taką opcję zabawy, z założeń ostatecznie nic nie wynikło.

Zaraz po premierze pod koniec 2020 roku na jaw wyszły liczne problemy techniczne. Deweloperzy zabrali się za łatanie, a zakres wymaganych poprawek sprawił najwyraźniej, że priorytety uległy zmianie i nie było już czasu na rozgrywkę wieloosobową.

- Po premierze musieliśmy dobrze przyjrzeć się priorytetom związanym z Cyberpunkiem - mówi projektant zadań Philipp Weber w rozmowie z brytyjskim Eurogamerem. Dzisiaj deweloper jest już reżyserem kampanii fabularnej, zajmując się nową trylogią Wiedźmina.

- Najważniejsze stało się sprawienie, by główne wrażenia działały w bardzo dobrym stanie - dodaje. - Taka zmiana priorytetów sprawiła, że inne projekty w dziale badań i rozwoju musiały odejść. W przypadku Cyberpunka chcieliśmy wielu różnych rzeczy na raz, więc musieliśmy się skoncentrować i zastanowić się, co jest ważne i uczynić to bardzo dobrym.

W marcu ubiegłego roku CD Projekt przyznał, że ponownie „rozpatrzył” i zmienił plany na wydanie samodzielnej gry wieloosobowej na bazie Cyberpunk 2077, jak pierwotnie planowano. To nie znaczy jednak, że polskie studio całkowicie rezygnuje z podobnych elementów w przyszłości.

- Zamiast skupiać się na jednym, dużym projekcie multiplayer, skupiamy się na tym, by pewnego dnia oferować funkcje online we wszystkich naszych seriach - wyjaśniał wtedy prezes Adam Kiciński. - Budujemy technologie online, które można płynnie integrować w pracach nad przyszłymi tytułami.

- Powiedzmy jedno: CD Projekt Red tworzy fabularne tytuły RPG dla pojedynczego gracza i tutaj nic się nie zmienia - zapewniał. - Zmienia się nasze długoterminowe podejście do online, przez co rozumiem dodawanie takich elementów do naszych gier, gdy jest to sensowne. Nie chcemy przesadzić i stracić naszego DNA, ale stawiać rozsądne kroki w budowaniu możliwości online.

Podobne zapewnienia powtórzono niedawno podczas ogłaszania licznych nowych projektów, w tym nowej trylogii wiedźmińskiej i sequela Cyberpunk 2077. Elementy multiplayer będzie zawierała na przykład gra od The Molasses Flood, projekt o kodowej nazwie Sirius.

Read this next