Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Hunt: Showdown trafi do programu Early Access na Steamie

Na co najmniej rok.

Crytek ogłosił, że wczesną wersję nastawionej na kooperację strzelanki Hunt: Showdown zamierza udostępnić w usłudze Steam w ramach Early Access.

Daty premiery produkcji w programie na razie nie podano, podobnie jak i ceny tytułu. Nie wiadomo również czy podobna oferta przygotowywana jest dla posiadaczy PS4 i Xbox One.

Polowanie w wodzie

Na platformie Valve pojawiła się już karta produktu gry, z której wynika, że czas przebywania projektu w Early Access będzie trwał co najmniej 12 miesięcy. Okres może się jednak skrócić lub wydłużyć - wszystko zależy od opinii graczy.

W ramach programu twórcy planują rozbudować strzelankę o kolejne elementy. Autorzy wprowadzą między innymi nowe wyposażenie, potwory, postaci, tryby rozgrywki oraz mapy.

- Ludzie zagrają w produkcję i przekażą nam swoje opinie. Gracze mogą przyjrzeć się własnym wrażeniom z rozgrywki, opowiedzieć nam o nich i mieć wpływ na dalszy rozwój gry - dla mnie to najlepsza część Early Access - wyjaśnia Chris Auty, główny projektant poziomów w Hunt: Showdown, w rozmowie z serwisem IGN.

Nieznana jest obecnie data premiery pełnej wersji strzelanki. Pewnym jest natomiast, że po debiucie finalnej edycji, cena tytułu wzrośnie.

Zobacz na YouTube

Gra kładzie nacisk na zabawę w kooperacji. Kilka drużyn złożonych z maksymalnie czterech osób rusza polować na zróżnicowane monstra. Przeciwnikami są jednak nie tylko potwory, ale też członkowie pozostałych zespołów, którzy mogą zechcieć odebrać trofeum.

Tytuł przypomina nieco Evolve od studia Turtle Rock. Całość uzupełniono jednak szeregiem elementów z DayZ i gatunku battle royale, którego przedstawicielem jest popularne PlayerUnknown's Battlegrounds.

Interesująca jest historia produkcji. W 2014 roku Crytek pracował nad darmową grą Hunt: Horrors of the Gilded Age, z naciskiem na kooperację. Rozwojem zajmował się głównie oddział Crytek z USA, utworzony w dużej mierze z byłych pracowników studia Vigil Games, odpowiedzialnego za serię Darksiders.

Jednak już miesiąc po zapowiedzi w amerykańskim biurze doszło do sporej restrukturyzacji, a szef - David L. Adams - odszedł i wraz z kolegami założył wkrótce Gunfire Games, które teraz pracuje nad Darksiders 3 pod opieką THQ Nordic.

O Hunt: Horrors of the Gilded Age zaginął wszelki słuch, lecz część produkcji powraca właśnie za sprawą Hunt: Showdown.

Read this next