Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Hideo Kojima chce zamienić nową produkcję w większą serię

Nie tylko gra wideo.

Hideo Kojima i jego Kojima Productions mają ambitne plany dla swojej kolejnej produkcji, która może stać się początkiem większej serii, obejmującej nie tylko gry wideo.

- Pracujemy razem z Sony nad nową licencją - przyznał twórca cyklu Metal Gear w rozmowie z serwisem GameSpot. - Nie wiem jeszcze, czy będzie to cała seria, ale chciałbym stworzyć coś tak znaczącego, by móc rozwinąć pomysł w większy cykl.

- Mam na myśli wyjście postaci i świata poza gry wideo. To może przełożyć się na anime, mangę, figurki. Coś, co jest na tyle bogate, by dało się w ten sposób rozszerzyć - dodał producent.

W grudniu ubiegłego groku potwierdzono, że Hideo Kojima i jego nowe studio - nadal o nazwie Kojima Productions - wyprodukują grę z konsolową wyłącznością na PlayStation 4 (więc także na PC).

- Nie kontrolują tego, co robię. To było jednym z warunków, a Sony bardzo szanuje mnie i moja pracę. Pod tym względem jest bardzo przyjemnie - mówił.

Podczas imprezy DICE deweloper mówił także o popularnej opinii na swój temat, mówiącej o tym, że jego produkcje są zbyt drogie i powstają zbyt długo.

- Wiele osób mówi, że wydaję zbyt wiele i spędzam na pracach zbyt wiele czasu, ale to błędne mniemanie - wyjaśniał Kojima. - Mój ostatni projekt [Metal Gear Solid 5 - dop. red.] spóźnił się o jakieś pięć, sześć miesięcy, ale zawsze dotrzymywałem słowa w kwestii harmonogramu i budżetu. Dla przykładu, wyprodukowanie gry może zająć mi trzy, cztery lata, ale od samego początku takie są plany.

- Tworzę własne trailery, plakaty czy okładki na pudełka - dodał. - Twórcy z Japonii są znani z kreatywnego podejścia do harmonogramów, przez co ja też trafiam do tej kategorii, co nie jest zgodne z prawdą. Ja jestem reżyserem i producentem, więc muszą dbać o produkcję i budżet.

Zobacz na YouTube

Read this next