Godfall - premiera i najważniejsze informacje
Mechanika, gameplay, świat.
Godfall to pierwszy tytuł zapowiedziany na konsolę PlayStation 5, choć trafi też na komputery. Gra akcji prezentowana z perspektywy trzeciej osoby będzie się skupiać na walce wręcz i zaoferuje elementy „looter shooterów”.
Gracze zmierzą się z charakterystycznymi dla fantasy przeciwnikami w pojedynkę, w parze lub maksymalnie w trzyosobowych zespołach w trybie kooperacji. Trzon rozgrywki skupi się na rozwijaniu własnego bohatera, wzmacnianiu jego umiejętności walki wręcz i zdobywaniu lepszego ekwipunku.
Tytuł opracowywany jest przez studio Counterplay Games, które ma na swoim koncie wyłącznie jedną grę - Duelyst, turową strategię z elementami karcianki. Światowym wydawcą Godfall będzie Gearbox Publishing.
- Premiera: 12 listopada 2020
- Platforma: PS5, PC (tylko na Epic Games Store)
- Rodzaj: gra akcji TPP
- Producent: Counterplay Games
- Wydawca: Gearbox Publishing
Data premiery i edycje
Dokładna data premiery Godfall to 12 listopada 2020 roku. Gra zadebiutuje na nadchodzącej konsoli Sony - PlayStation 5, a także na komputerach osobistych.
W przypadku PC będzie tytułem dostępnym w Epic Games Store.
Fabuła i świat gry
Godfall rozgrywa się w świecie charakterystycznym dla heroic fantasy, gdzie bohaterscy rycerze, tajemnicza magia i walczące ze sobą królestwa są na porządku dziennym. Uniwersum gry dzieli się na cztery żywioły: ogień, wodę, powietrze oraz ziemię. Odwiedzane przez nas lokacje będą się różnić w zależności od tego, który żywioł jest w nich dominujący.
Gracze wcielą się w rycerzy Valorian, wojowników mogących korzystać z legendarnych zestawów zbroi - Valorplates. Te ostatnie czynią z nich mistrzów fechtunku. Nowe rodzaje starożytnych pancerzy będzie można znaleźć podczas rozgrywki. Każdy z nich ma historię, unikalny wygląd, statystyki i własną umiejętność, którą można porównać do zdolności ultimate z takich gier, jak Overwatch czy League of Legends. Łącznie pancerzy ma być 12.
W grze dostępna będzie siedziba główna, gdzie wojownicy wybiorą kolejną misję i odpowiednio się do niej przygotują, decydując się np. na odpowiedni rodzaj pancerza. Ostatecznym celem jest dostanie się na szczyt monolitu w centrum Godfall i pokonanie urzędującego tam boga.
Rozgrywka i rodzaje broni
Godfall przedstawia akcję z perspektywy trzeciej osoby. To upakowany akcją slasher, czerpiący wiele elementów z gatunku „looter shooterów”. Z tego też względu sami twórcy mówią o nim „looter slasher”.
Trzonem rozgrywki będzie walka z ponad 90 rodzajami przeciwników, zdobywanie nowych przedmiotów i rozwój własnego bohatera. Twórcy zarzekają się, że cała zawartość gry dostępna będzie już w dniu premiery. Nie uświadczymy też w niej mikropłatności.
Walka wręcz ma być płynna i dynamiczna, nagradzająca ofensywny styl gracza, kontrolowanie pola walki i częste przemieszczanie się po nim. Gracze niemal zawsze będą stawiać czoła większym grupom przeciwników, choć nie zabraknie też walk z wymagającymi bossami.
Godfall zaoferuje pięć rodzajów broni. Gracze będą mogli wybierać pomiędzy długim mieczem, podwójnymi ostrzami, bronią drzewcową, dwuręcznym toporem bojowym oraz potężnym, dwuręcznym mieczem. Każda broń to zróżnicowane ataki i odmienny styl walki. Niektóre będą promować szybkość, inne nieco bardziej przemyślane ruchy.
Każdy rodzaj broni ma własne zdolności i zestaw ataków, na wzór serii Monster Hunter. Przykładowo podwójne miecze, czyli najszybszy oręż w grze, pozwolą naładować energię, która zada wysokie obrażenia przeciwnikowi. Możliwe będzie też przyciąganie wrogów do siebie. Długi miecz umożliwi natomiast zadawanie obrażeń wielu napastnikom jednocześnie.
Gracze skorzystają również z tarczy, która posłuży nie tylko do blokowania ciosów, ale także wyprowadzania idealnych combosów, ogłuszania czy nawet rzucania nią w przeciwników. Nie zabraknie też efektownych „finisherów”.
Wraz z zaliczaniem kolejnych poziomów nasza postać będzie zdobywać doświadczenie i awansować na wyższe poziomy, wybierając przy tym nowe zdolności. W trakcie rozgrywki znajdziemy też ogromną liczbę wyposażenia. Niektóre z nich będzie wymagać określonego poziomu bohatera. Część będzie można ulepszać dzięki systemowi craftingu.
Oprócz misji fabularnych w Godfall dostępne będą także polowania, których głównym celem jest wytropienie i pokonanie bossa. Według twórców ma to być jeden z trzonów rozgrywki.
Gameplay
Twórcy zaprezentowali już kilka materiałów z fragmentami rozgrywki. Prezentujemy je poniżej.