Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

G2A odda twórcom część przychodów z gier sprzedanych na aukcjach

Po ostatnich kontrowersjach.

Kontrowersyjny sklep G2A zapowiedział zmianę podejścia i dzielenie się z twórcami gier częścią przychodów, nawet jeśli produkcje sprzedawane są na zewnętrznych aukcjach.

Ogłoszenie związane jest z głośną sprawą Punch Club od studia TinyBuild. G2A miało sprzedać klucze o wartości niemal pół miliona dolarów, z czego twórcy tytułu nie zobaczyli ani centa.

Sklep sprzedaje gry samodzielnie, ale pozwala także zakładać własne aukcje wszystkim zainteresowanym użytkownikom. Ta druga sfera działalności jest właśnie kością niezgody.

G2A nie jest jedyną firmą działającą w ten sposób, ale największą i najlepiej rozreklamowaną, dzięki wsparciu przeróżnych turniejów czy znanych w świecie gier osób.

Sklep od dawna przyciąga także kontrowersje, a ostatnio taki model biznesowy został określony przez przedstawiciela TinyBuild jako „tworzący czarny rynek”.

Teraz G2A chce odpowiedzieć na zaistniałą sytuację. Deweloperzy mogą zgłaszać się do firmy, by otrzymać maksymalnie dziesięć procent od każdego sprzedanego egzemplarza, także tych z aukcji.

Jest oczywiście kilka niejasności, jak konieczność „zgłaszania się” czy wzmianka o „maksymalnie” dziesięciu procentach, lecz taki krok może być ważnym postępem.

Co więcej, sklep ma zaoferować twórcom dostęp do bazy danych, by ci mogli sprawdzić liczby sprzedanych egzemplarzy, ceny czy ramy czasowe zakupów.

Ta opcja jest odpowiedzią na inny zarzut, mówiący o tym, że użytkownicy korzystają niekiedy z danych z kradzionych kart kredytowych, by kupować tytuły w innych sklepach i oferować je następnie za pół ceny na G2A.

To jeszcze nie wszystko: na stronie produktów pojawi się dodatkowy przycisk, umożliwiający wsparcie deweloperów dowolną, dodatkowa kwotą.

G2A stara się więc jak może, by poprawić swoją reputację, zapewniając także o stałej współpracy z organami ścigania w sprawie kart kredytowych.

Testy nowych rozwiązań rozpoczną się za około dwa tygodnie, a ich debiut na stronie sklepu zaplanowano na 29 lipca.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły