Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Forza Motorsport robi wrażenie. To „najbardziej zaawansowana ściganka w historii”

Na start ponad 500 samochodów.

Podczas konferencji Microsoft Developer Direct, deweloperzy ze studia Turn 10 podzielili się nowymi informacjami o nadchodzącym Forza Motorsport. Jak przyznają, będzie to „najbardziej zaawansowana ściganka w historii”.

Według udzielonych informacji, w grze znajdziemy na premierę ponad 500 samochodów, z czego 100 to najnowsze pojazdy wyścigowe, nie pokazane jeszcze w żadnej innej grze. Na miłośników tuningu czeka z kolei ponad 800 unikalnych części do różnych samochodów.

Silnik fizyczny gruntownie przebudowano. Według Gabriela Garcii, głównego projektanta pojazdów, zmiany w fizyce gry są większe, niż te wprowadzone w odsłonach z numerami 5, 6 i 7 razem wziętymi. Znacznej poprawie uległa także strona wizualna. Nowe shadery zaprojektowano od podstaw z myślą o wykorzystaniu technologii śledzenia promieni.

Fragment o Forza Motorsport od ok. 10 minuty

Odświeżeniu uległ również model zniszczeń i zabrudzeń pojazdu - gra teraz nakłada zabrudzenia na samochód w oparciu o nawet tak małe zmienne, jak grubość lakieru i liczba odprysków na karoserii. Możemy się także spodziewać przeprojektowanego systemu audio, z odgłosami masterowanymi z myślą o systemach dźwięku przestrzennego Dolby Atmos i Windows Sonic.

Nowa odsłona serii to także nowe tory do ścigania się. W dniu premiery w grze znajdziemy 20 tras, z czego pięć jest zupełnie nowych. Twórcy przekazali, że na potrzeby wiernego odtworzenia każdej trasy zgromadzono ponad 3 terabajty zdjęć wysokiej rozdzielczości i danych z pomiarów laserowych.

Będziemy mogli ścigać się wróżnych warunkach pogodowych oraz o różnych porach dnia. Dzięki możliwościom konsol Xbox Series, lokacje mają posiadać dziesięciokrotnie więcej detali, niż w poprzednich odsłonach cyklu. Tytuł na konsolach będzie działał w 60 klatkach na sekundę z włączonym śledzeniem promieni podczas wyścigu.

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Staff Writer

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze