Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout (serial) - nawiązania do gier, easter eggi

Czy udało ci się odnaleźć je wszystkie?

Oglądając serial „Fallout”, fani gier mogą poczuć się do domu. Twórcy serialu praktycznie co krok umieszczają mniej lub bardziej wyraźne nawiązania do growego pierwowzoru . W tym miejscu zebraliśmy najciekawsze smaczki i easter eggi z 1. sezonu serialu „Fallout”.

UWAGA NA SPOILERY: Jak wskazuje tytuł strony, zamieszczamy tutaj informacje o fabularnych szczegółach serialu. Jeśli nie chcesz ich poznać, opuść stronę lub wróć tu w przyszłości. Możesz też przejść do działu filmy i seriale lub na stronę główną serwisu i przeczytać codzienną dawkę informacji ze świata gier, seriali i filmów.


Cieniste Piaski

Zniszczona za pomocą bomby atomowej stolica Republiki Nowej Kalifornii to spore nawiązanie do dwóch pierwszych odsłon serii Fallout. Co ciekawe, w grach miasto to znajduje się w nieco innej lokalizacji, bardziej na wschód od Los Angeles.


New Vegas

Miasto to możemy zobaczyć w scenie wieńczącej serial. Możliwe, że to właśnie w metropolii, którą poznaliśmy w grze Fallout: New Vegas, będzie rozgrywać się spora część akcji 2. sezonu. Do okładki Fallouta: New Vegas nawiązują za to stroje, które nosi dwójka bohaterów ukazanych na początku 7. odcinka.


Mr. House

To nie koniec nawiązań do Fallouta: New Vegas. Podczas narady właścicieli wielkich korporacji z firmą Vault-Tec możemy dostrzec cameo Roberta House'a, późniejszego zarządcy miasta New Vegas.


RobCo, West Tek, REPCONN, Big MT

W wymienionej wyżej scenie pan House reprezentuje firmę RobCo, odpowiedzialną za produkcję Pip-Boyów, a także robotów, takich jak Protektron czy Szturmotron. W spotkaniu uczestniczą również włodarze innych, dobrze znanych fanom gier firm: West-Tek, czyli producenta pancerzy wspomaganych, REPCONN, zajmującej się lotami kosmicznymi oraz prowadzącego liczne badania think tanku Big MT.


Yao guai, radrakany, bramin i szpon śmierci

W serialu nie zabrakło miejsca dla zamieszkujących pustkowia zmutowanych stworzeń. W kilku scenach widzimy radrakany, czyli przerośnięte karaluchy a, po miasteczku Filly przechadza się bramin, czyli dwugłowa krowa. Maximus i rycerz Titus walczą zaś z przerośniętym niedźwiedziem, w grach znanym jako yao guai. W ostatniej scenie serialu możemy też zobaczyć czaszkę jednego z groźniejszych potworów, występujących w grach - szpona śmierci.


Supermutant

W 2. odcinku, gdy akcja przenosi nas do laboratorium Enklawy, widzimy dużą dłoń, wystającą spod przykrywającej zwłoki płachty. Jest ona zdecydowanie większa od ludzkiej, ma też inny kolor. Najprawdopodobniej należy ona do supermutanta. Czyżbyśmy mieli zobaczyć tych budzących grozę przeciwników w 2. sezonie?


Muzyka i motyw główny z gry

Ścieżka dźwiękowa przepełniona jest muzyką lat pięćdziesiątych, która pojawiła się również w grach. Nie zabrakło tu takich klasyków, jak „I Don’t Want to Set the World on Fire” czy „Maybe” autorstwa The Ink Spots. Fani z pewnością rozpoznają też motyw muzyczny z głównego menu Fallouta 4, który pojawia się w 6. odcinku, gdy Lucy rozwija flagę Republiki Nowej Kalifornii.


Stimpaki i AntyRad

Jak serialowi mieszkańcy pustkowi radzą sobie z uszkodzeniami ciała i chorobą popromienną? Tak samo, jak bohaterowie gier. Lecznicza strzykawka oraz pozwalająca pozbyć się promieniowania kroplówka zostały żywcem zaczerpnięte z gier.


Pan Złota Rączka i Szturmotron

To chyba najbardziej charakterystyczny model robota, który pojawia się w grach. W serialu spotykamy model o imieniu Snip Snip, zajmujący się pozyskiwaniem organów. Poznajemy też aktora Sebastiana Leslie, który przed atomową apokalipsą udzielił swojego głosu wszystkim Panom Złotym Rączkom. W serialu pojawia się też inny, znany z gier model robota, Szturmotron, choć widzimy go jedynie przez chwilę, jako leżący w piachu złom.


Minigierka hakerska

To nawiązanie z pewnością wywołało uśmiech na twarzy u tych, którzy nie raz włamywali się do komputerów w Falloucie 3, 4 czy New Vegas. Gdy Norm próbuje uzyskać dostęp do komputera Betty, jego oczom pojawia się dobrze znana minigierka. Norm gra też na swoim Pip-Boyu w Atomic Command - minigrę z Fallouta 4.


Figurki Vault Boya

Figurki typu bobblehead, przedstawiające maskotkę firmy Vault-Tec, to najbardziej charakterystyczne przedmioty kolekcjonerskie, które przyszło nam zbierać w grach. Twórcy postanowili umieścić je również w kilku scenach serialu - czasem na pierwszym planie, a czasem nieco bardziej schowane.


Ochłap

Obecność psiego towarzysza to jeden z charakterystycznych elementów growych Falloutów. Pies, który zaczyna podążać za Cooperem Howardem, zostaje przez niego nazwany „Ochłapem” (ang. Dogmeat). Tym samym imieniem określano psiego towarzysza w Falloucie 1 i Falloucie 4.


Śmieciomiot i inne bronie

Nietypowa broń palna, pozwalająca strzelać wszelkiego rodzaju odpadami, pojawia się w 1. i 2. odcinku. Korzysta z niej jeden z trójki bandziorów, która wykopała z grobu Coopera Howarda. Widzimy ją również na ścianie sklepu Ma June. W serialu możemy dostrzec też klasyczny pistolet 10 mm, pistolet laserowy, automatyczną wieżyczkę czy rozpruwacz, czyli połączenie miecza z piłą łańcuchową. Większość z nich wzorowana jest na arsenale z Fallouta 4.


Nuka-Cola, Abraxo, Super-Duper Mart i inne znane marki

Świat Fallouta przepłniony jest fikcyjnymi produktami i franczyzami, których nie mogło zabraknąć w serialu. Pojawia się tu kultowa już Nuka-Cola, jajka faszerowane Mniam-Mniam, a w telewizji wyświetlana jest reklama Bomb Cukrowych i kreskówka z Grognakiem Barbarzyńcą. Podczas swojej podróży bohaterowie odwiedzają też znany z gier Super-Duper Mart oraz stację benzynową Red Rocket. Lucy znajduje też nietypowe zastosowanie dla popularnego środka czyszczącego Abraxo.


Kod do reaktora i data premiery gry

Kod do uruchomienia reaktora zimnej fuzji, który w ostatnim odcinku podaje Hank MacLean, nie jest przypadkowym ciągiem liczb. Kod 101097 odnosi się do daty 10.10.1997. W tym dniu ukazała się pierwsza część Fallouta.


Wojna nigdy się nie zmienia

„Wojna, wojna nigdy się nie zmienia” - ten kultowy, wypowiedziany przez Rona Perlmana cytat zna każdy fan Fallouta. Pojawia się on w ostatnim odcinku i wypowiadany jest najpierw przez Barb Howard, a później Coopera Howarda. Co ciekawe, Walton Goggins początkowo nie miał świadomości, jak ważny jest to cytat. Aktor przyznał, że niewiedza ta paradoksalnie pomogła mu w odegraniu tej sceny.

Zobacz także:

Read this next