Skip to main content

F1 24 - jak jeździć szybciej

Kilka najważniejszych porad.

W grze F1 24, podobnie jak w większości gier wyścigowych, kluczem do zwycięstwa jest bycie szybszym od rywali. Ponieważ bolidy Formuły 1 są do siebie bardzo zbliżone konstrukcją i osiągami, największe znaczenie w tej kwestii przejmują umiejętności i wiedza kierowcy. Na tej stronie zamieszczamy pięć wskazówek na temat tego, jak jeździć szybciej w grze.


Na tej stronie:


Wyłącz systemy wspomagania i automatyczną skrzynię biegów

Różne asysty, takie jak system kontroli trakcji czy ABS, spełniają w grze F1 24 bardzo istotną funkcję, pomagając mniej doświadczonym graczom łatwo zapanować nad potężnym bolidem. Problem polega jednak na tym, że czasami działają zbyt agresywnie, obniżając potencjał pojazdu - przykładowo kontrola trakcji praktycznie uniemożliwia wprowadzenie wozu w nawet delikatny poślizg.

Dlatego też, jeśli chcemy osiągać jak najlepsze wyniki w wyścigach, warto nauczyć się jeździć z wyłączonymi systemami wspomagania. Oczywiście początkowo zapanowanie nad surową mocą bolidu będzie dla nas wyjątkowo trudne, jednak po zdobyciu wprawy stanie się bardzo intuicyjne. Dodatkowo manualna skrzynia biegów pozwoli przełączać biegi bardziej efektywnie, niż zrobi to automat. Warto najpierw nauczyć się jeździć z manualną skrzynią, zanim zaczniemy wyłączać asysty.


Mistrzowskie hamowanie jest kluczem do sukcesu

Miejscami na torze, gdzie najwięcej graczy popełnia znaczące błędy, są bez wątpienia zakręty. Nieodpowiednie techniki hamowania sprawiają, że niedoświadczeni kierowcy tracą niepotrzebnie prędkość bolidu oraz cenne sekundy na mecie - naukę odpowiedniego pokonywania zakrętów zapewnią nam programy treningowe trybu Kariery. Przede wszystkim hamowanie powinniśmy wykonywać na maksymalnie prostym torze jazdy, zanim jeszcze wjedziemy w zakręt.

Następnie możemy rozpocząć skręt jednocześnie zwalniając hamulec. Będąc w środkowym punkcie wirażu zaczynamy przyspieszać, aż do wyjazdu z zakrętu. Warto tutaj korzystać z rysowanych linii wyścigowych, jakie oferuje gra, aby nauczyć się najlepszej techniki pokonywania każdego zakrętu. Z czasem, analizując dane ze swojej telemetrii, będziemy mogli jeszcze lepiej dopracowywać pokonywanie każdego zakrętu na każdym torze.


Poznaj ustawienia pojazdu

Przed każdą sesją wyścigową tytuł daje nam możliwość zmiany ustawień pojazdu - możemy wybrać zarówno jedno z gotowych ustawień, jak i przygotować własny schemat. Dostosowanie ustawień auta do toru, warunków atmosferycznych i oczywiście naszych osobistych preferencji pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty w czasie zawodów.

Najlepiej zacząć od ustawienia jednego z proponowanych, sprawdzonych setupów, a potem modyfikować kolejne wartości i testować uzyskane efekty. Tego typu proces prób i błędów zajmuje sporo czasu, ale dzięki temu zawsze będziemy mogli znaleźć optymalne ustawienia, co z pewnością przełoży się na efekty na torze


Często korzystaj z trybu wyprzedzania

System wspomagania silnikiem elektrycznym ERS jest potężną bronią w walce o pierwsze miejsca na podium. Z dodatkowej mocy możemy skorzystać w dowolnym momencie wyścigu - nie tylko w czasie wyprzedzania, o ile posiadamy zapas mocy w akumulatorze. Warto strategicznie i często z tego korzystać, aby odrobić stratę do przeciwników lub zwiększyć swoją przewagę, gdy jedziemy na czele stawki.

Systemu ESR można użyć na przykład zaraz po starcie wyścigu, aby szybko wysunąć się na prowadzenie, albo przy wychodzeniu z ciasnego zakrętu dla szybszego odzyskania prędkości. Można także przełączyć bolid w tryb stałego wyprzedzania, aby energia silnika elektrycznego nieustannie poprawiała osiągi silnika spalinowego, nie tylko w konkretnych momentach.


Wcześnie planuj wyprzedzanie

Wyprzedzanie to oczywiście jeden z najważniejszych manewrów podczas wyścigu. Zwróć uwagę na zachowanie rywali przed tobą, a także stawki jadącej za tobą. Nieprzemyślane wykonanie manewru wyprzedzania może sprawić, że nie tylko nie wespniesz się w górę stawki, ale wręcz możesz zostać w tyle i stracić cenne sekundy.

Najlepiej wyprzedzać innych ustawiając się po wewnętrznej stronie zakrętu - dzięki temu zablokujesz innych kierowców przed skorzystaniem z idealnej linii wyścigowej. Jeśli przed tobą jedzie inny kierowca i nie zdołasz go wyminąć, to podążaj blisko za nim, aby szybciej nabrać prędkości dzięki zmniejszonemu oporowi powietrza. Wówczas możesz dotrzymać mu tempa i ponowić próbę wyprzedzania np. na długiej prostej ze strefą użycia systemu DRS.

Następnie: F1 24 - ustawienia kierownicy: martwa strefa, liniowość, czułość

Spis treści: F1 24 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 24 - skąd wziąć części i zespół lepszej jakości

Zobacz także