Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

F1 23 - zjazd do boksu: naprawa bolidu, wymiana opon, strategia wyścigu

Serwis pojazdu w trakcie zawodów.

Podczas wyścigów w F1 2023 - szczególnie tych dłuższych - niezbędny jest zjazd do boksu serwisowego. Bolidy Formuły 1 zużywają po prostu zbyt dużo paliwa i zbyt szybko ścierają specjalne opony, aby możliwe było ukończenie nawet skróconego wyścigu bez dotankowania i wymiany ogumienia. Poniżej wyjaśniamy, jak korzystać ze strefy serwisowej.


Na tej stronie:


Strategia wyścigowa

Strategia wyścigowa to przygotowany wcześniej plan, jak rozłożyć wizyty w boksie podczas wyścigu w taki sposób, aby zapewnić nam ciągłą jazdę na dobrej jakości oponach i jednocześnie zapewnić wystarczająco dużo czasu na odrobienie straty po postoju. Przynajmniej jeden zjazd do boksu jest nieunikniony w każdym wyścigu trwającym powyżej pięciu okrążeń.

Strategię wyścigową ustalamy z naszym głównym inżynierem przed rozpoczęciem wyścigu. Zwykle gra zaproponuje nam dwie strategie - pierwsza zakłada mniejszą liczbę wizyt w boksie, ale wymaga od nas ostrożniejszej jazdy, a w drugiej zjeżdżamy do boksu częściej, ale w zamian pozwala nam to jechać szybciej i agresywniej. Strategie możemy modyfikować według własnych preferencji.

Jeśli w czasie zawodów zdarzy nam się poważna kolizja, która znacząco uszkodzi bolid, lub zedrzemy opony szybciej niż przewidywała strategia, nasz główny inżynier może zaproponować nową strategię, uwzględniającą szybszy zjazd do boksu i wymianę uszkodzonych części. Po włączeniu ekranu komunikacji klawiszem RB/R1, możemy zaakceptować zmianę strategii lub kontynuować według ustalonego wcześniej planu - niezależnie od decyzji, zatwierdzamy to klikając strzałkę w prawo.


Zjazd do boksu i naprawa uszkodzeń

Przed zjazdem do strefy serwisowej musimy wywołać ekran komunikacji (RB na padzie Xbox, R1 na kontrolerze PS) i uzgodnić to z naszym inżynierem. Wówczas zespół techniczny będzie na nas czekał w boksie pod koniec obecnego okrążenia. Możemy zjechać do boksu również więcej razy niż zakłada strategia, jeśli czujemy taką potrzebę, ale musimy pamiętać, że zmniejszy to nasze szanse na zajęcie dobrej pozycji na mecie.

Po zbliżeniu się do pitstopu zobaczymy niebieską linię wyścigową (jeśli mamy je włączone) i kierujemy się za nią do boksów. Po wjeździe do strefy serwisowej musimy zwolnić nasz bolid do 60 kilometrów na godzinę. Gdy zbliżymy się do naszego zespołu to zobaczymy ekran z odliczaniem - wciskamy przycisk potwierdzenia (A dla Xbox, X dla PS), gdy wartość stopera będzie maksymalnie niska - w ten sposób naprawa przebiegnie sprawnie. Podjechanie do zespołu zbyt szybko lub zbyt późno niepotrzebnie wydłuży pobyt w pitstopie o cenne sekudny.

Podczas postoju w boksie nasz bolid zostanie zatankowany, a opony i uszkodzone części wymienione. Im więcej napraw trzeba wykonać przy bolidzie, tym dłuższy czas serwisu. Następnie wyjeżdżamy bolidem z boksu i z powrotem włączamy się do wyścigu. W wypadku włączenia wspomagania wyjazdu z pitstopu, odzyskamy kontrolę nad pojadzem dopiero po bezpiecznym powrocie na tor.

Następnie: F1 23 - Droga do sławy, F1 World, Kariera: różnice między trybami

Spis treści: F1 23 - Poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 23 - oszczędzanie opon

Read this next