Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Adrian Chmielarz w czasach People Can Fly pracował nad detektywistyczną grą Come Midnight, projekt skasowano

„Połączenie LA Noire i Uncharted.”

Kilka lat przed premierą efektownej strzelanki Bulletstorm warszawskie studio People Can Fly pracowało nad detektywistyczną grą Come Midnight. Miała zadebiutować w 2007 roku na PlayStation 3 i Xboksie 360.

Grafika towarzysząca ofercie pracy nad Come Midnight

Adrian Chmielarz w rozmowie z Eurogamerem wyjaśnił dlaczego THQ postanowiło anulować produkcję, która - jak stwierdził - byłaby „absolutnie niesamowita”.

- Problemem było nawet wyjaśnienie, czym będzie ten tytuł - zaznaczył Chmielarz. - Łączył klimat noire, elementy survival-horroru, thrillera, historii miłosnej. Najprościej rzecz ujmując, przypominało to trochę uproszczone LA Noire. Połączenie LA Noire i Uncharted.

- Gracze mieli wcielić się w detektywa, który rozpoczyna normalne śledztwo, ale szybko odkrywa, że ma do czynienia z tajemniczą mocą spoza tego świata.

Bohater w pewnym momencie miał umrzeć i zobaczyć „światełko w tunelu”, a następnie wrócić do życia z umiejętnością komunikowania się ze zmarłymi.

- Mógł widzieć ostatnie trzydzieści sekund życia zmarłej osoby - zaznaczył deweloper.

Chmielarz opisał Come Midnight jako tytuł „niezwykle nastrojowy” i oferujący „świetny model narracji”. Gra nie miała jednak skupiać się wyłącznie na atmosferze i opowiadaniu historii, bohater chwytałby czasem za broń.

- Pomysł był naprawdę dobry i wiele pracowników PCF żałowało, że THQ anulowało projekt, bo było to coś naprawdę innego. To właśnie był problem: to była inna gra.

Tytuł został anulowany „z powodów z nim niezwiązanych”. W oficjalnym piśmie, THQ tłumaczyło, że firma przechodzi przez trudny proces reorganizacji oraz że „wycofuje się z Europy”.

- Chcieli zostawić tylko jedną grę w produkcji, a S.T.A.L.K.E.R. był wtedy już prawie ukończony. Nasz projekt nie był jeszcze gotowy nawet w połowie - powiedział Chmielarz.

- Po prostu skasowali grę. „OK, wiecie co, anulujemy ją. Na razie!”. To wszystko było typowo korporacyjnym gadaniem. Trzy tygodnie przed ogłoszeniem decyzji zerwali z nami wszelkie kontakty.

Rozgoryczeni projektanci musieli zająć się czymś innym. Stworzyli prototyp strzelanki, która miała uchwycić ducha kultowego Painkillera. Były to początki produkcji Bulletstorm wydanej w 2011 roku przez Electronic Arts.

Adrian Chmielarz razem z grupą kilku deweloperów opuścił w 2012 roku People Can Fly i założył studio niezależne. The Astronauts pracują obecnie nad przygodową grą The Vanishing of Ethan Carter. Gracze wcielą się w niej w detektywa wykorzystującego nadnaturalne zdolności do rozwiązywania zagadek.

Zobacz na YouTube

Read this next