Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dead Island 2 bez drzewka umiejętności. Zamiast nich będą... karty

Twórcy są bardzo dumni z tego systemu.

Podczas sesji pytań i odpowiedzi, główna scenarzystka i dyrektor kreatywny Dead Island 2 odpowiedzieli na ponad 80 pytań, zadanych przez fanów. Jedno z nich dotyczyło systemu rozwoju postaci. Jak możemy się dowiedzieć, zamiast klasycznego „drzewka”, będziemy mieli do dyspozycji specjalną talię kart.

Z deweloperami rozmawiała redakcja portalu GameInformer. Poza kilkoma informacjami o tym, jakie atrakcje czekają na nas podczas zabawy oraz co inspirowało twórców podczas procesu produkcji, mogliśmy się dowiedzieć, jak będziemy mogli ulepszać naszą postać.

- Nie ma drzewka umiejętności. Jest talia umiejętności, a to nawet lepsze - tłumaczy Khan, główna scenarzystka. - To chyba jeden z najfajniejszych aspektów gry. Możesz bawić się dostępnymi umiejętnościami i zmieniać je w locie. Możesz wymienić jedną umiejętność i to diametralnie wpłynie na twoje wyposażenie. To niesamowite.

- Budując swoją talię i dobierając wyposażenie podejmujesz duże ryzyko. Czasem będą ze sobą działać dobrze i to się opłaci, a czasami efekty będą okropne - dodaje dyrektor James Worrall. - Mógłbym opisać talię, jako zestaw slotów, reprezentujących różne zdolności, które możesz przełączać w dowolnym momencie, jak tylko chcesz i kiedy tylko chcesz.

Przedstawiciele studia rozwinęli tę wypowiedź przy okazji jednego z późniejszych pytań. Stwierdzili, że doświadczenia z rozgrywki będą się różnić nie tylko przez wybór bohatera, ale też po prostu zależnie od samego gracza, ponieważ personalizacja ekwipunku i zdolności pozwala tworzyć bardzo zróżnicowane buildy postaci.

Zobacz także: Dead Island 2 - Poradnik, Solucja - nasze kompletny przewodnik po grze

Oprócz tego deweloperzy wyjaśnili między innymi, że na miejsce akcji wybrano Los Angeles „ze względu na ogromną liczbę ekscentryków, jacy tam mieszkają, a także ogólną samoświadomość miasta”. Zapewne chodziło o to, że metropolia już nie raz była pokazywana przez popkulturę w krzywym zwierciadle.

Studio Dambuster docenia także żartobliwy trailer Goat Simulator 3, nawiązujący do Dead Island 2. Żałują jedynie, że zespół Coffee Strain Studios nie skontaktował się z propozycją oficjalnej współpracy: „moglibyśmy wówczas dodać gdzieś kozę do gry”.

Read this next