Skip to main content

Cyberpunk 2077 - zmiany w drzewku umiejętności po aktualizacji 1.5

Nowe i zmodyfikowane atuty.

Aktualizacja 1.5 do Cyberpunk 2077 wprowadziła do gry sporo zmian, w tym również w drzewkach umiejętności i atutów. Zmiany są tak szeroko zakrojone, że powracający do przygody gracze muszą na nowo wydać wszystkie swoje punkty atutów.

Warto więc wiedzieć, jakie nowości i modyfikacje zastosowali deweloperzy. Wszystkiego dowiesz się poniżej.

Uwaga: treść poniższej strony odnosi się do mechaniki, która stała się nieaktualna wraz z wydaniem dużej aktualizacji o numerze 2.0. Wciąż jednak może znaleźć zastosowanie, jeśli gramy w starszą wersję np. na konsoli PS4 lub Xbox One.


Na tej stronie:


Podstawowe zmiany w umiejętnościach

Warto wiedzieć o następujących modyfikacjach:

  • Nazwa pierwszego drzewka atutów w kategorii Opanowanie została zmieniona na Skrytobójstwo, by lepiej reprezentować zdolności z nim związane
  • Statystykę Zwinność zastąpiły dwie nowe statystyki: Szansę na Złagodzenie oraz Siła Złagodzenia. Szansa na Złagodzenie wpływa na to, jak często gracz może zmniejszyć otrzymane obrażenia. Siła Złagodzenia to zaś procent, według jakiego obrażenia są zmniejszane (domyślnie jest to 50%)
  • Komponenty używane dawniej do zwiększenia Zwinności (atrybuty, atuty, modyfikacje ubioru, wszczepy i inne) wpływają teraz na Złagodzenie

Jak już wspomnieliśmy, gracze powracający do gry po aktualizacji 1.5 muszą na nowo wydać wszystkie punkty atutów, jakie wcześniej zdobyli. Wszystkie punkty wróciły bowiem do puli.


Nowe i zmienione atuty

Deweloperzy przeprojektowali następujące atuty:

  • Mistrzowska Forma
  • Ludzka Tarcza
  • Epimorfoza
  • Zimna Krew
  • Zimniejsza Krew
  • Nożownik

Dodano też do gry szereg nowych atutów, zastępując starsze. Oto spis wraz z wyjaśnieniem:

  • Dawniej: Transporter Opancerzony (zwiększenie obrażeń zadawanych w trakcie przenoszenia ciała)
    Teraz: Nieustępliwość (trafienie wroga nie przerywa regeneracji zdrowia)
  • Dawniej: Nie do zdarcia (zwiększenie maksymalnej liczby kumulacji Zimnej Krwi o 1)
    Teraz: Łatwe Wyjście (kiedy Zimna Krew jest aktywna, obrażenia zadawane przez broń dystansową zwiększają się o 10% dla 1. poziomu lub 20% dla 2. poziomu. Wrogowie nie mogą być dalej niż 5 m od V
  • Dawniej: Szturmowiec (nie można wykryć postaci pod wodą)
    Teraz: Ostry wzrok (trafienia w głowę z noży do rzucania oślepiają wrogów)
  • Dawniej: Dobicie (wrogowie ze zdrowiem co najmniej 15% są natychmiast eliminowani po zaatakowaniu nożem)
    Teraz: Nożownik (po pokonaniu wroga lub zaliczeniu trafienia krytycznego, odzyskasz wszystkie noże do rzucania będące w fazie regeneracji)
  • Dawniej: Piorun (zwiększenie szansy na trafienie krytyczne bronią technologiczną o 3%)
    Teraz: Rysuj linię (jeśli masz wszczep Koprocesor Balistyczny, widzisz trajektorię rykoszetów pocisków podczas celowania bronią kinetyczną)

Jak możesz zauważyć, deweloperzy pozbyli się dyskusyjnych atutów (jak np. zmniejszenia wykrycia pod wodą, które było kompletnie niepotrzebne) i zamienili je na umiejętności, które faktycznie mają wpływ na grę.

Więcej porad:

Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja

Zobacz także