Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Ku otchłani

Szukamy So Mi w podziemnym bunkrze.

Docieramy do końca wątku fabularnego dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077. Atak na konwój Max Tacu nie udał się. Songbird znowu uciekła i wygląda na to, że próbowała się dostać do tajemniczego bunkra. Musimy podążyć za nią - misja główna Ku otchłani.


Na tej stronie:


Podążaj śladami Blackwalla

Zadanie rozpocznie się bezpośrednio po ukończeniu poprzedniego. Na miejscu wypadku wchodzimy do budynku, w który uderzyła ciężarówka So Mi. Zeskakujemy po zniszczonych pomostach na sam dół szybu. Na dole skręcamy w korytarz po lewej i przeskakujemy przez niewielkie okno. Następnie zaglądamy do wnętrza ciężarówki po prawej. Okazuje się, że poszukiwanej kobiety nie ma w środku. Zauważymy natomiast ślady Blackwalla, które pozostawiła po sobie netrunnerka.

Skręcamy w prawo i przechodzimy przez wyrwane drzwi, po czym zeskakujemy na dół na końcu pomostu. Na miejscu zobaczymy zainfekowaną bramę. Możemy ją otworzyć, jeśli mamy 20 punktów siły lub znaleźć drogę dookoła, podnosząc kratę na środku pomieszczenia i przepływając podziemnym tunelem. Po dotarciu na drugą stronę podążamy za znacznikiem przechodząc przez wąski korytarz.

Na jego końcu znowu wskakujemy do wody i płyniemy przed siebie - pamiętajmy o ograniczonym zasobie tlenu. Po wypłynięciu chwytamy się drabinki i wchodzimy na górę. Dotrzemy do dużego silosu z zerwanym mostem. Rozmawiamy z Johnnym, po czym zeskakujemy na dół. Wpadniemy dość głęboko do wody, dlatego musimy jak najszybciej wypłynąć na powierzchnię.

Po wspięciu się na brzeg podążamy oświetlonym na czerwono tunelem i przechodzimy przez dziurę w ścianie. Wchodzimy do niewielkiego szybu po lewej stronie i zeskakujemy na dół. Zgodnie z instrukcją Reeda podłączamy się do terminala. Oglądamy scenkę i rozmawiamy z Songbird. Po tym, jak kobieta odetnie nasz sygnał, otwieramy siłą drzwi za naszymi plecami i wchodzimy w głąb placówki Cynosure.


Znajdź sposób na obejście bramy

Skręcamy w prawo i podążamy korytarzem, aż dotrzemy do schodów, którymi schodzimy niżej. Stajemy na windzie i uruchamiamy ją terminalem po lewej. Zjeżdżamy na dół, po drodze rozmawiając z Johnnym. Podążamy w dół szerokim korytarzem, kierując się czerwonymi śladami.

Na końcu dotrzemy do zablokowanej bramy. Odwracamy się i przechodzimy przez drzwi po lewej stronie. Przechodzimy przez tunele techniczne jedyną dostępną drogą, na końcu zeskakując na końcu na niższy poziom. Po otwarciu drzwi zobaczymy dziwną wizję rozmowy Songbird z Hansenem. Po jej wchodzimy do pomieszczenia i podnosimy z konsoli mapę obiektu, która będzie bardzo przydatna.

Wychodzimy z pomieszczenia i skręcamy w prawo, po czym przechodzimy przez drzwi oznaczone czerwonym śladem. Przechodzimy dalej do samego środka obiektu. Zobaczymy w oddali duże oświetlone przejście oraz ludzką sylwetkę. Kierujemy się w tamtą stronę, jednak po podejściu do nich te się zamkną.


Znajdź Datatermy Alfa i Bravo

Po zamknięciu się bramy nasza postać zauważy, że bramę być może dałoby się otworzyć poprzez wyłączenie datatermów Alfa i Bravo. Przyglądamy się mapie i wyruszamy do serwerowni, oznaczonej kolorem fioletowym. Bramę znajdziemy w niewielkim korytarzu po prawej od zamkniętych wrót. Otwieramy bramę siłą i wchodzimy do pomieszczenia.

Pierwszy Dataterm znajdziemy na wprost. Używamy go i wybieramy na pulpicie opcję „Dostęp do terminala”, a następnie „Wyłącz dataterm”. Następnie musimy wykonać prosty hak, po którym komputer zostanie wyłączony. Odwracamy się i wskakujemy do otwartego teraz tunelu technicznego, którym przechodzimy do datatermu Bravo.

Wchodzimy w interakcję z komputerem, ale nie będziemy mogli wyłączyć go z poziomu pulpitu. Zostaniemy też zaatakowani Blackwallem. Po odzyskaniu przytomności skanujemy terminal za pomocą naszej optyki i czołgamy się pod nim oraz ręcznie wyciągamy wtyczkę. Zostaniemy zaatakowani przez robota strażniczego. Podczas tej scenki musimy wciskać przycisk akcji w odpowiednim momencie.

Następnie uciekamy przed maszyną, kiedy ta będzie próbowała otworzyć drzwi. Wbiegamy do pomieszczenia przed nami i zeskakujemy do szybu technicznego. Przechodzimy nim do końca. I wchodzimy po drabinie z powrotem na główny poziom.


Znajdź datatermy Sierra i Victor

Od tego momentu zrobi się naprawdę trudno. Robota nie można pokonać zwykłą bronią albo hakami i pozostaje nam jedynie ucieczka oraz chowanie się. Maszyna będzie losowo patrolować placówkę w czasie rzeczywistym, reagując na wszystkie ślady naszej obecności - od otwartych drzwi (pamiętajmy o zamykaniu ich za sobą), aż po używanie terminali i innego sprzętu komputerowego. Jeśli przeciwnik zacznie zbliżać się w naszą stronę, to usłyszymy ciężkie kroki, a na ekranie pojawią się czerwone zakłócenia. Gdy robot nas złapie, to natychmiast zginiemy.

Tak czy inaczej zajmujemy się poszukiwaniem dwóch pozostałych datatermów. Pamiętajmy, że do każdego działu wchodzimy od strony głównego korytarza. Terminal oznaczony kodem Sierra znajdziemy w Strefie Inżynieryjnej, oznaczonej kolorem żółtym. Skręcamy do pomieszczenia po prawej i korzystamy z komputera na biurku. Następnie szybko opuszczamy dział inżynieryjny, ponieważ maszyna natychmiast wyruszy w naszą stronę.

Teraz przyszedł czas na Dataterm Victor. Musimy udać się do Pomieszczeń Ochrony (kolor niebieski). Otwieramy drzwi na końcu zaciemnionego korytarza i docieramy do stróżówki. Poszukiwany dataterm znajduje się na rogu ściany, na niewielkim podwyższeniu. Bardzo prawdopodobne, że robot wejdzie do pomieszczenia przez szyb w suficie. Szybko uciekamy albo chowamy się za skrzyniami w oczekiwaniu, aż maszyna opuści stróżówkę. Następnie wracamy do zamkniętych drzwi i korzystamy z tamtejszego terminalu, aby otworzyć bramę sektora.

Szybko przechodzimy przez bramę i idziemy dalej. Niestety, będzie za nami podążał robot. Nie pozostaje nam nic innego jak biec przed siebie przeskakując nad kolejnymi przeszkodami. Na końcu korzystając z klawiatury uruchamiamy śluzę po lewej stronie korytarza i wchodzimy do środka. Pamietamy, aby zamknąć ją za sobą. Przechodzimy do głębszej części placówki i tymczasowo pozbędziemy się robota.

Skręcamy na prawo od śluzy i otwieramy podświetlone drzwi za pomocą klawiatury na ścianie. Wewnątrz trafimy na kolejną wizję, której się przyglądamy. Następnie otworzą się drzwi wyjściowe, przez które przechodzimy do dużego korytarza. Kierujemy się dalej czerwonymi śladami Blackwalla i przechodzimy przez przeszklone drzwi na końcu, a potem siłą otwieramy jeszcze jedne podwójne drzwi.

Trafimy do rdzenia obiektu, gdzie rozmawiamy z Songbird. Kiedy kobieta zamilknie, uruchomi się terminal komputera, z którego korzystamy, aby wyłączyć podsystemy rdzenia. Uda się wyłączyć trzy podsystemy, a trzy pozostałe trzeba wyłączyć ręcznie. Wychodzimy więc z pomieszczenia kontroli rdzenia i udajemy się na poszukiwanie pozostałych trzech podsystemów.


Znajdź pomieszczenia - kontrola stabilizacji połączeń neuronalnych, kontrola termiczna, zarządzanie fortecą danych

Po wyjściu z centrum zarządzania rdzeniem i doświadczeniu kolejnej wizji skręcamy w prawo i wchodzimy do sekcji Laboratoria, a następnie odnajdujemy pomieszczeni podpisane jako kontrola stabilizacji połączeń neuronalnych. Będąc wewnątrz skanujemy rury pod przeszkloną podłogą i musimy odpiąć trzy kable systemu połączeń neuronalnych. Pierwsze dwa znajdują się po lewej i prawej stronie od terminalu, natomiast trzeci pod biurkiem w tylnej części pomieszczenia.

Niestety, po odłączeniu dwóch z trzech kabli pojawi się nasz stary „znajomy”. Szybko chowamy się za konsolami i unikamy dostrzeżenia przez robota, dopóki ten nie opuści pomieszczenia - wówczas odłączamy trzeci kabel i my też opuszczamy pomieszczenie. Wychodząc z sekcji kontroli połączeń po lewej stronie zobaczymy drzwi do sekcji Obserwatorium - to będzie nasz następny przystanek. Zaraz za nimi znajdziemy natomiast przejście do Centrum Zarządzania Fortecą Danych. Otwieramy drzwi i wchodzimy tam.

Tu będziemy musieli działać szybko. Aby wyłączyć podsystem, konieczne będzie zniszczenie za pomocą naszej broni sześciu tzw. „urządzeń firewalla”. Cztery z nich znajdują się w rogach pomieszczenia z terminalem. Niszczymy szybko wszystkie cztery i wybiegamy z pomieszczenia, bo po chwili przez szyb w suficie wejdzie tutaj robot. Przed powrotem do Obserwatorium zatrzymujemy się przy dużych serwerach i niszczymy pozostałe dwa urządzenia w rogach pomieszczenia.

Ukrywamy się przed robotem i docieramy do Obserwatorium. Przechodzimy przez niewielkie zagłębienie z komputerami i wchodzimy do ostatniego działu - kontrola termiczna. W pomieszczeniu kontrolnym skanujemy roletę opuszczoną przy oknie po prawej. Podnosimy ją i wychodzimy na zewnątrz pomieszczenia.

Następnie idziemy do końca podestu i wchodzimy w interakcję ze skrzynką rozdzielczą na zewnątrz. Wracając oglądamy kolejną scenkę wizji i wchodzimy do środa pomieszczenia, a potem do obszaru obserwatorium. Włączy się blokada pomieszczenia oraz ponownie pojawi robot strażniczy - nie próbujmy teraz przechodzić przez drzwi, bo zostaniemy natychmiast wykryci i zabici. Zamiast tego musimy ukrywać się przed przeciwnikiem, dopóki maszyna nie wróci do szybu.


Wspomnienia Songbird

Po przeczekaniu zagrożenia wracamy do centrum kontroli rdzenia i korzystamy z komputera, aby dokończyć procedurę wyłączania sprzętu. Zostaniemy ponownie zaatakowani przez robota, ale w ostatniej chwili stracimy przytomność. Oglądamy scenkę, podczas której zostaniemy przeniesieni do wspomnień Songbird. Rozmawiamy z kobietą. Po podejściu do lustra jej postać zniknie, a my będziemy musieli kolejno aktywować obiekty w pomieszczeniu, aż wspomnienie się rozpadnie - za każdym razem zobaczymy krótką scenkę.

Musimy użyć gramofonu na parapecie, a następnie drzwi wejściowych. So Mi znowu się pojawi. Rozmawiamy z nią i oglądamy kolejną scenkę. Po chwili kobieta znowu pojawi się przy parapecie, a my kontynuujemy rozmowę. Następnie powrócimy do rzeczywistości, a nasza postać wygrzebie się z wyłączonego robota. Jeśli przeszukamy jego resztki, znajdziemy unikalny przedmiot, który później uruchomi specjalną misję poboczną - Prezent z otchłani.


Decyzja - Songbird: zabić czy oszczędzić

Przeskakujemy przez rozbite okno i biegniemy do rdzenia. Rozmawiamy z Reedem i otwieramy wrota do wnętrza rdzenia. Następnie idziemy dalej, aż trafimy na nieprzytomną Songbird. Wchodzimy w interakcję z ciałem kobiety, a następnie korzystamy z terminala po lewej, aby zerwać jej połączenie z Blackwallem.

Teraz musimy podjąć kluczową decyzję. Songbird stwierdzi, że nie chce już dłużej cierpieć i kilkukrotnie poprosi, abyśmy ją zabili. Jeśli to zrobimy, to stracimy dostęp do specjalnego zakończenia gry. Możemy też odmawiać kobiecie, dopóki nie przybędzie Reed. Kiedy mężczyzna pojawi się w rdzeniu, pomagamy mu podnieść Songbird.

Ekran zaciemni się, a my przeniesiemy się do samochodu. Możemy porozmawiać z Reedem, dopóki nie dojedziemy na granicę Night City. Po dojechaniu do wojskowego konwoju wysiadamy z pojazdu. Podnosimy kobietę z tylnego siedzenia i kładziemy na noszach ratowników medycznych. Po chwili pojawi się Myers. Będzie chciała wręczyć nam medal - możemy go przyjąć albo odmówić, nie ma to większego znaczenia.

Następnie rozmawiamy z Reedem, stojącym przy helikopterze. Po rozmowie pojawią się napisy końcowe. Po nich zostaniemy przeniesieni do naszego mieszkania i rozmawiamy z Johnnym. Po wszystkim odsłaniamy rolety i wychodzimy z mieszkania. Gratulacje! Ukończyliście wątek główny dodatku Widmo Wolności do gry Cyberpunk 2077!

Następnie: Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Żywot spokojnego człowieka

Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Przesyłka do Los Padres

Read this next