Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Core Keeper - drugi boss: Ghorm the Devourer

Walka z bossem okrążającym mapę.

Ghorm the Devourer to drugi boss w Core Keeper, jednak ze względu na swoje zachowanie najpewniej pierwszy, na którego trafisz. Walka ta nie jest przesadnie trudna, jednak bez odpowiedniego przygotowania nawet nie zwrócisz uwagi wroga - z tej strony dowiesz się jak temu zaradzić.


Na tej stronie:


Ghorm the Devourer - jak odblokować i znaleźć bossa

Tak jak w przypadku poprzedniego bossa, Glurch the Abominous Mass, Ghorm pojawia się wraz z początkiem rozgrywki. Znalezienie go także jest znacznie prostsze - wystarczy kopać tunel w dowolną stronę od miejsca rozpoczęcia.

Po chwili trafisz na tunel wypełniony glutem (1) na podłodze. Ów tunel wydrążony został przez bossa właśnie. Krąży on dookoła mapy, pozostawiając po sobie taki śluz. Jeśli trafisz do tunelu, a nie widzisz bossa, odczekaj kilka minut, by się pojawił - tyle zajmuje mu zrobienie kółka.


Jak pokonać bossa

Sama walka z tym przeciwnikiem nie jest wymagająca, problem jest jednak inny - boss cały czas się porusza. Zatrzyma się dopiero wtedy, gdy uszczuplisz znaczną część jego paska zdrowia. Możesz wykorzystać bomby lub pułapki, które stworzysz w odpowiednich warsztatach (Tin Workbench lub Iron Workbench) by zranić bossa, jednak wymaga to mnóstwa surowców.

Zamiast tego możesz go po prostu spowolnić, samemu możliwie przyspieszając postać. W tym celu wejdź w interakcję z posągiem Glurcha (2), który najpewniej aktywowałeś po walce z tym bossem. Znajdziesz tam trzy przepisy. Jednym z nich jest Slime Sword (3).

Nie zadaje on może nadzwyczaj wysokich obrażeń, jednak jego ataki zmniejszają prędkość ruchu wroga o 41% na 4 sekundy. Świetnie sprawdzi się więc do spowolnienia wroga - na tyle, że będziesz w stanie siedzieć mu na ogonie i cały czas atakować go tą bronią.

Dodatkowo, możesz wykorzystać przedmioty, które przyspieszą twoją postać. Pierwszą jest biżuteria, którą stworzysz przy warsztacie Jewelry Workbench (4). Chodzi dokładnie o Switf Ring (5) - pierścień ten zapewni 7% premię do szybkości ruchu.

Ostatnią rzeczą jest odpowiednie jedzenie. Ugotuj kilka sztuk Hearty Pepper Wrap, mieszając Hearty Berry i Bomb Pepper. Zapewnią ci one 20% premię do szybkości ruchu - oprócz odnowy zdrowia i zmniejszania głodu.

Gdy wróg się zbliży, poczekaj, aż przebiegnie (wcześniej zjadając Hearty Pepper Wrap) i zacznij za nim biec. Uderz Ghorma (6) przy pomocy Slime Sword. Jeśli ci się to uda, nałożysz na niego efekt spowolnienia. W połączeniu ze wspomnianym pierścieniem i efektem z jedzenia, będzie on poruszał się wolniej niż twoja postać.

Teraz pozostało już tylko za nim biec i cały czas okładać go przy pomocy broni. Gdy jego zdrowie spadnie do połowy, wróg się zatrzyma i zacznie cię atakować. Możesz łatwo unikać jego ataków, odskakując w bok w ostatniej chwili - a następnie atakować go od tyłu.

Po walce zbierz ze skrzyni przedmioty. Są wśród nich dwa kluczowe - Myserious Idol (7), który wykorzystasz do zwabienia kolejnej postaci NPC do twojej bazy, a także Ghorm's Horn (8), który z kolei posłuży do zasilenia statuetki związanej z bossem.

To już koniec tej walki. Pamiętaj, że boss poruszał się dookoła mapy, drążąc tunel. Możesz go wykorzystać, by szybko się przemieszczać, oszczędzając czas na przekopywanie się.

Spis treści: Core Keeper - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Core Keeper - pierwszy boss: Glurch the Abominous Mass

Read this next