Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Capcom wstrzymuje prace nad odświeżonymi wersjami klasycznych bijatyk

Przyczyną malejące zainteresowanie graczy.

Fani klasycznych bijatyk Capcomu nie powinni w najbliższej przyszłości spodziewać się odświeżonych wersji kolejnych tytułów - ogłosił wydawca.

Do tej pory w wysokiej rozdzielczości ukazały się klasyki, takie jak Street Fighter 2, Street Fighter 3, Marvel vs. Capcom, Marvel vs. Capcom 2, Marvel Super Heroes, Darkstalkers oraz Puzzle Fighter, lecz Capcom chce „zmniejszyć tempo” prac nad kolejnymi tytułami sprzed lat. Powodem takiego kroku jest coraz mniejsze zainteresowanie kolejnymi produkcjami.

„Biorąc pod uwagę spadające wyniki sprzedaży, niestety wykorzystaliśmy już chyba wszystkie możliwe do wykonania tytuły” - napisał na stronie Capcom Unity szef amerykańskiego oddziału firmy, Christian Svensson.

„Aura nowości, związana z wcześniejszymi projektami nieco już przygasła, nawet wewnątrz grona fanów bijatyk. Trzeba jednak przyznać, że wyprodukowaliśmy sporo tytułów (mimo twierdzeń, że jest inaczej), więc prawdopodobnie nadszedł czas na zmniejszenie tempa.”

Svensson odpowiadał w jednum z tematów na forum dyskusyjnym, zatytułowanym „Capcom powinien porozmawiać z SNK, Segą i EA”. Użytkownik „gohan16ken” narzekał na rzekome problemy, z którymi boryka się Capcom w kwestii publikacji starszych tytułów w usługach cyfrowych, w porównaniu do innych producentów, jak Sega czy SNK, korzystających z możliwości Virtual Console, PlayStation Network czy Xbox Live Arcade.

Puzzle Fighter II Turbo HD Remix

Menedżer wyjaśnia, że publikacja gier z PlayStation 1, PS2 i PSP w usłudze PSN wiąże się z wieloma problemami.

„Musimy przejść przez trzy filtry” - tłumaczy. „Najpierw Sony musi potwierdzić, że dany tytuł działa na ich emulatorze (a nie wszystkie działają). Po drugie, wszystkie kwestie praw autorskich muszą być wyjaśnione. Musimy więc mieć zgodę na publikację w dystrybucji cyfrowej we wszystkich umowach z aktorami podkładającymi głosy, autorami muzyki, dostawcami technologii, itd. Po trzecie, musimy posiadać licencję na elementy, które nie są związane z Capcomem (np.: SNK, postacie Marvela, Xmen) i prawa do starszych tytułów.”

„W przeszłości zespoły naruszyły prawa zewnętrznych podmiotów, więc trzeba upewnić się, że podobna sytuacja nie będzie miała miejsca. Dopiero, gdy wszystkie trzy warunki są spełnione, Sony przejmuje kontrolę i to od nich zależy, kiedy wydadzą tytuł (choć koordynują z nami cały proces).”

Bardziej prawdopodobne są premiery tytułów, które w przeszłości ukazały się na dyskach, jak Super Street Fighter 4, Street Fighter x Tekken czy Ultimate Marvel vs. Capcom 3. Svensson stwierdził, że przenoszenie takich gier na X360 jest „łatwe”, choć nieco więcej problemów jest z PS3.

„W skrócie, jeśli jest gra, którą możemy przenieść, to tak robimy” - dodaje Svensson. „To nie znaczy, że uda się wydać wszystko. Myślę, że powinniście przygotować się na ewentualność, że nie każda bijatyka doczeka się odświeżonej wersji.”

„Nie wydaje mi się, że rozmowa z SNK, EA czy Segą miałaby pomóc w rozwiązaniu tych problemów” - kończy szef amerykańskiego oddziału Capcomu.

Film z odświeżonej wersji Marvel vs. Capcom 2

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze