Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Były dyrektor BioWare chciałby, żeby Dragon Age skupiało się bardziej na graczach pecetowych

Szczególnie na społeczności moderskiej.

Były szef studia BioWare opowiedział o swojej karierze i podzielił się przemyśleniami na temat marki Dragon Age. Jego zdaniem, seria powinna bardziej skupiać się na graczach PC oraz zachować wsparcie modów.

Aaryn Flynn pracował w BioWare od 2000 do 2017 roku i piastował w tym czasie szereg funkcji - od szeregowego programisty po dyrektora generalnego całego studia. Od jakiegoś czasu Flynn nie jest już związany z dawną firmą i prowadzi własny zespół - Inflexion Games. Deweloper o swojej karierze opowiedział szerzej w ostatnim wydaniu magazynu Edge, gdzie poruszył też temat serii Dragon Age.

Flynn chciałby, aby seria zachowała „tożsamość podobną do Neverwinter Nights” i skupiała się bardziej na graczach PC - przede wszystkim przez wsparcie modów. Zdradził też, że Neverwinter Nights projektowano z myślą o tym, by każdy fan mógł zrobić z grą to samo, co deweloperzy, choćby tworzyć nowe światy, pisać scenariusze czy tworzyć własne przygody.

Dragon Age Origins miało z kolei pewien kryzys tożsamości, a twórcy początkowo nie byli pewni, w jakim kierunku podąży produkcja. Ostatecznie gra zadebiutowała z zestawem narzędzi moderskich, ale kolejne odsłony serii porzuciły ten trend, co były szef BioWare uważa za błąd i coś, co w przyszłości powinno się zmienić.

Żałuję, że nie trzymaliśmy się tego pomysłu. Niestety, powiedziałbym, że pomiędzy Mass Effect a Dragon Age nasze gry stały się zbyt jednorodne. Żałuję, że w Dragon Age nie koncentrowaliśmy się bardziej PC, jak w przypadku Neverwinter Nights” - zdradził Aaryn Flynn.

Spory udział w takim stanie rzeczy było przejście na silnik Frostbite, co miało w założeniach ujednolicić narzędzia stosowane przez deweloperów, ale jednocześnie mocno ograniczyło możliwości moderów. Flynn nie pracuje już w BioWare i mało prawdopodobne jest, że nadchodzące Dragon Age Dreadwolf stanie się bardziej przyjazne moderom, choć z pewnością byłaby to miła niespodzianka.

Read this next