Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - Kuźnia adamantyny

Legendarna kuźnia, gdzie wykonasz dwa potężne artefakty z Mithralu.

W tym miejscu opisujemy, jak podjąć się i ukończyć zadanie Kuźnia Adamantyny w BG3. Celem zadania jest wykonanie dwóch, wybranych przez ciebie przedmiotów - zbroi lub oręża określonego typu - z zebranego Mithralu oraz pokonanie bossa Gryma. Wykonane przedmioty są jednymi z najlepszych we wczesnych etapach gry.


Na tej stronie:


Jak rozpocząć zadanie

Misję możesz rozpocząć na wiele sposobów, bowiem w Podmroku umieszczono liczne wskazówki dotyczące jej lokalizacji. Najłatwiej jednak będzie zbadać tajemne przejście za pędami roślin w Kolonii Mykonidów.

Tam znajdziesz trupa (możesz go przesłuchać zaklęciem Rozmawianie z umarłymi) i przydatne notatki dotyczące kuźni. Przejście ujawni się z pomocą Percepcji, zaś brama z pnączy wymaga otwarcia lub zniszczenia. Zrealizuj zadanie Pokonaj duergarskich intruzów, by przejście otworzyło się samo.

Jeśli jednak nie udało ci się przejść przez tajne przejście, możesz także znaleźć martwego drowa, który ma przy sobie odłamek pamięci. Zbadanie go (najlepiej którąś z osób czarujących, jak Gale czy Wyll) poznasz szczątkowe informacje o kuźni.


Obszar za jeziorem - Kuźnia Gryma

Udaj się teraz na południowy zachód, na Plażę. Musisz bowiem przepłynąć jezioro łodzią, która się tam znajduje, by dotrzeć do Kuźni Gryma. Na miejscu od razu odkryjesz portal.

Po przepłynięciu jeziora łodzią z Plaży w Podmroku musisz użyć określonej ścieżki by dotrzeć do kuźni, która znajduje się daleko na południu, a do której dostać się musisz przez zawieszone w powietrzu platformy i ruiny

Gdy udasz się do punktu (1) czeka cię walka z krasnoludami - niezależnie co im powiesz. Zrzuć ich w przepaść. Kontynuuj spacer na piętro. Tu musisz dostać się na platformę (2) idąc prawą stroną, gdzie znajdziesz liczne pułapki ogniowe. Jeśli posiadasz umiejętności mobilne - skok przez mgłę czy latanie znacznie ułatwisz sobie podróż. Kieruj się dalej na południe.

Idąc środkowym, metalowym mostem, dotrzesz do kolejnej platformy. Dźwignie sterujące są dość daleko. Warto skorzystać z przywołania istoty, choćby Magicznej dłoni, by nimi sterować. Drogę tą możesz pokonać tylko jedną osobą. Na jej końcu znajdziesz punkt nawigacyjny.

WSKAZÓWKA: jeśli posiadasz umiejętności pozwalające podróżować na duże odległości (Przyznanie umiejętności lotu, Skok przez mgłę) możesz udać się maksymalnie na południe niższym piętrem, w pobliże gnomów i sierżant Thinn. Wystarczy, że jedną postacią wskoczysz do ruin na południu i odblokujesz znajdujący się tam portal, by potem przenieść całą drużynę.


Formy do odlewania

Do wykonania przedmiotów w kuźni wymagane są formy odlewnicze (3). Będziesz potrzebował ich, abyś mógł wytworzyć w kuźni taki przedmiot, jaki odpowiada twojemu bohaterowi lub kompanowi.

Powyższa mapa ukazuje formy odlewnicze, jakie możesz odnaleźć w Kuźni Gryma w drodze do kuźni. Łącznie dostępnych jest pięć form na różne przedmioty:

  • buławę (4)
  • zbroję łuskową (5)
  • paski metalu (6) - tworzą średnią zbroję
  • miecz długi (7)
  • sejmitar (8)
  • tarczę (9)

Gdzie znaleźć Mithral

Surowiec potrzebny do wyrobu obiektów, to Mithral. W kuźni znajdziesz tylko dwie rudy (i dwie sztuki) tego metalu, które pozwolą na wytworzenie dwóch obiektów. Znajdziesz je w dwóch miejscach (10) (11). Aby zniszczyć złoże, użyj broni obuchowej.


Jak uruchomić kuźnię i wytwarzać przedmioty

W pierwszej kolejności zejdź na dół platformy, gdzie od południowej strony znajduje się przycisk sterujący obniżający ją w dół.

Wejdź w interakcję z miejscem na formę (12). Będziesz mógł włożyć do środka jedną ze znalezionych. Dźwignia obok wyrzuca formę, byś mógł później wytworzyć inny przedmiot. Następnie w tyglu (13) umieść rudę Mithralu. Teraz umieść swoich sojuszników na okręgach. Możesz teraz otworzyć zawór lawy (14). Teraz zmierzysz się z bossem Grymem. Po walce użyj dźwigni kuźni (15).

Możesz powtórzyć procedurę, jeśli posiadasz drugi Mithral. Jeśli chcesz, zmień wcześniej formę odlewniczą. Później nie będą ci już potrzebne. Po prostu po walce z bossem użyj dźwigni obok miejsca na formę, by wyjąć starą, po czym włóż nową.


Grym - jak pokonać bossa

Boss pojawi się po przekręceniu zaworu lawy. Twoim celem jest zwabienie go na środek areny, gdzie używając dźwigni (16) zmiażdżysz go. Musisz dokonać tego dwa razy. Grym atakuje ostatniego kompana, który zadań mu obrażenia - w ten sposób będziesz sterował jego ruchem.

  • ważne - boss musi posiadać status Przegrzanie wywołany przebywaniem w lawie. Nie dopuść by ta znikła lub aby Grym przebywał zbyt długo poza nią. Jedynie wtedy jest wrażliwy na obrażenia obuchowe. Jeśli lawa znikła, użyj zaworu (17)
  • warto skorzystać z przyzwanych istot, by precyzyjniej ustawić bossa na kowadle
  • po pierwszym użyciu młota pojawią się dodatkowo Mefity nieznacznie utrudniające starcie

Następnie: Baldur's Gate 3 - mapa: Kuźnia Gryma

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Dostarcz głowę Nerego

Read this next