Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Asymetryczna gra sieciowa Crawl pozwala wcielić się w potwory

Wkrótce koniec Early Access.

Izometryczna, asymetryczna gra sieciowa Crawl debiutowała w programie Early Access na Steamie ponad 2,5 roku temu, lecz wszystko wskazuje na to, że twórcy o niej nie zapomnieli. Ogłoszono datę premiery pełnej wersji.

Produkcja dwuosobowego studia Powerhoof z Kanady debiutuje 11 kwietnia, nie tylko na PC (Windows, Mac, Linux), ale także na PS4 i Xbox One.

Każdy gracz kontroluje jedną głowę hydry

Założenia tytułu są proste i nie zmieniły się przez 31 miesięcy prac: jedna osoba kontroluje bohatera, podczas gdy pozostali (maksymalnie trzech graczy) sterują potworami i pułapkami w mrocznym lochu.

Gdy jeden z napastników zdoła już pokonać śmiałka, następuje roszada. Po zabiciu żywej postaci natychmiast zamieniamy się z nią miejscami, a inne monstra i duchy postarają się nas zabić.

Nowy bohater zaczyna za każdym razem w miejscu, w którym zginął jego poprzednik. Jeśli więc zdołał awansować na szósty poziom doświadczenia i zdobyć kuszę, to w taką postacią rozpoczniemy.

Aby wygrać, heros musi być co najmniej na dziesiątym poziomie. Następnie przechodzimy przez portal, gdzie czeka walka z bossem, kontrolowanym wspólnie przez trójkę pozostałych uczestników zabawy.

Jedna runda w Crawl trwa około pół godziny, a bohaterowie awansują błyskawicznie, radykalnie zwiększając statystyki i zdobywając nowe umiejętności. Zwiedzane podziemia są generowane losowo, co gwarantuje nowe układy wrogów, bronie i potwory przy każdym starcie rozgrywki.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze