Pracownicy Ubisoftu wspierają strajkujących kolegów z Activision Blizzard

Domagają się zmian.

Około 600 byłych i obecnych pracowników Ubisoftu podpisało listy otwarty, w którym sygnatariusze domagają się „rzeczywistych, fundamentalnych” zmian we francuskiej korporacji. Wyrażono też wsparcie dla podobnych żądań w Activision Blizzard - oraz w całym świecie gier wideo.

Inicjatywa jest reakcją na niedawne wydarzenia: organizacja California Department of Fair Employment and Housing w pozwie opisała wyniki dwuletniego śledztwa, zarzucając Activision przeróżne formy nieodpowiedniego zachowania pracowników, głównie w stosunku do kobiet.

1
Siedziba Ubisoftu w Quebecu

Sam Ubisoft zmaga się z podobnymi zarzutami od znacznie dłuższego czasu, a firma jest coraz częściej krytykowana za reakcję na krytykę i zarzuty. Zamiast zwalniać oskarżanych pracowników, ci często zostali przeniesieni na inne stanowiska. Francuskie związki zawodowe także wytoczyły proces.

Korporacja - podobnie jak Activision - wystosowała przeprosiny i obiecała zmiany, lecz to nie uspokoiło pracowników.

„Częstotliwość ujawniania takich doniesień jasno pokazuje, że branża gier wideo cechuje się głęboko zakorzenioną i szeroko rozpowszechnioną kulturą nieodpowiednich zachowań” - czytamy w liście otwartym Ubisoftu, ujawnionym w serwisie Axios.

„Czekaliśmy i patrzeliśmy, jak zwalniacie tylko te najbardziej nagłośnione przypadki. Reszcie pozwoliliście zrezygnować, lub - co gorsza - przenieśliście ze studia do studia, dając drugą szansę bez żadnych konsekwencji. Ten cykl musi się zatrzymać” - apelują pracownicy francuskiej korporacji.

List otwarty obejmuje propozycję, by Ubisoft, Activision Blizzard i inni wiodący wydawcy wspólnie przygotowali zestaw standardów dla branży gier wideo, ułatwiających zgłaszanie przypadków nadużyć w miejscu pracy - i poza nim.

Firma przyznała w oświadczeniu, że „dokładnie zapoznała się z listem” i traktuje podniesione kwestie „bardzo poważnie”. Jednocześnie zapewniano, że „znaczące zmiany” zostały już wprowadzone, choć „to nie koniec prac”.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami