Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Zbyt wczesny wczesny dostęp”. Kerbal Space Program 2 zbiera cięgi na Steamie

Ale nie brak też pochwał.

Kerbal Space Program 2 zadebiutowało we wczesnym dostępie na Steamie, jednak wygląda na to, że twórcy udostępnili swoją grę o wiele za wcześnie. Gracze zwracają uwagę na wiele błędów i niedoróbek oraz brak funkcji znanych z poprzedniej części.

Najwyraźniej trzy lata opóźnienia nie wystarczyły, by dopracować wyczekiwany przez miłośników lotów kosmicznych tytuł - Kerbal Space Program 2 zbiera mieszane opinie użytkowników na Steamie. Co prawda mamy do czynienia z grą w Early Access i pewnych błędów wręcz należy się spodziewać, jednak stan produkcji Intercept Games pozostawia wiele do życzenia nawet jak na standardy wczesnego dostępu.

Zdaje się, że graczy najbardziej dotknął brak kilku lubianych funkcji jak zakładanie kolonii, podróże międzygwiezdne i tryb wieloosobowy, które dostępne były w oryginale, ale do sequela dotrą z opóźnieniem. Gra ma też oferować obecnie jedynie solidne fundamenty pod rozgrywkę, której w praktyce nie ma w tej chwili zbyt wiele, zwłaszcza jak na produkcje za 239,90 zł. Innym kluczowym problemem zdaje się wydajność.

Zdaniem niektórych komentujących Kerbal Space Program 2 potrafi zużywać nawet 70% zasobów karty Nvidia RTX 4090, a i tak przez nie najlepsze zarządzanie procesorem trudno osiągnąć wyższą liczbę klatek na sekundę. Posiadający topowe podzespoły gracze twierdzą, że często ograniczeni są do około 75 FPS, a w przypadku słabszego sprzętu płynność gry potrafi spaść nawet poniżej 20 klatek na sekundę, co szczególnie widoczne jest podczas startów.

Do tego dochodzą błędy uniemożliwiające kontynuowanie rozgrywki. Zdarza się, że zbudowany statek kosmiczny eksploduje lub samoistnie zmienia obrany tor lotu, co dzieje się bez wyraźnego powodu. Innym razem budowane rakiety potrafią zapaść się pod ziemię i nie ma jak ich odzyskać. Błędów jest znacznie więcej i są dość różnorodne - od niewidocznych lub znikających elementów interfejsu po satelity, które same obierają kurs kolizyjny z badanym obiektem.

Mimo wszystko gracze zadowoleni są ze skoku graficznego oraz wielu usprawnień w zakresie przystępności, wyglądu planet czy szybkiego wczytywania. Sporo pochwał zbiera też udźwiękowienie czy sama gry, która ma cechować się sporą grywalnością nawet pomimo brakujących funkcji i technicznych niedoróbek. Wszystko razem daje nadzieję, że za jakiś czas Kerbal Space Program 2 będzie świetną kontynuacją, jednak twórcy mogli jeszcze wstrzymać się z upublicznianiem swojego dzieła.

Read this next