Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wolfenstein 2: The New Colossus - Oblężenie, cz. 1

Wspomnienia Blazkowicza, pułapki Seta i taśmociągi.

Gra rozpoczyna się we wspomnieniach Williama Blazkowicza, w których przeplatają się różne wątki z jego życia. Pierwszą decyzją, jaką będziesz musiał podjąć, jest zdecydowanie o śmierci Wyatta lub Fergusa. Następnie obejrzyj kilka scenek, a kiedy uzyskasz kontrolę nad bohaterem podnieś butelkę i rzuć nią w atakującego ojca. W końcu i tak złapie bohatera.

Wyatt czy Fergus? - decyzja ta wpłynie na to, którego z kompanów będziesz widywał w scenkach przerywnikowych. Ponadto wraz z postępami w fabule pierwszy z nich zapewni dostęp do broni o nazwie Laserkraftwerk (strzela wiązką laserową), a drugi do Dieselkraftwerk (wystrzeliwuje przyczepiane do powierzchni ładunki).

W kolejnej scenie pociągnij za spust. Nie ma znaczenia czy wycelujesz w zwierzaka czy też nie, ponieważ ostatecznie i tak zginie. Po ocknięciu się w rzeczywistości Blazkowicz trafi na wózek inwalidzki i w taki sposób będzie poruszał się w pierwszej części gry.

Zastrzel wroga stojącego z prawej strony korytarza.

Zacznij od podjechania do bojownika siedzącego w drzwiach i wejdź z nim w interakcję, co rozpocznie rozmowę. Kiedy zginie wyjedź na korytarz i od razu zastrzel przeciwnika z prawej (obrazek powyżej).

Z lewej strony korytarza znajdziesz hełmy regenerujące pancerz oraz pierwszy z sekretów - grafikę koncepcyjną leżącą na łóżku z lewej strony. Następnie udaj się w prawo eliminując kolejnych wrogów, których spotkasz. Z prawej strony znajdziesz pokój medyczny z apteczkami.

Poczekaj, aż elektryczna pułapka zostanie wyłączona.

Ruszaj dalej wzdłuż korytarza. W kolejnym pomieszczeniu dotrzesz do windy. Wjedź na nią i wciśnij przycisk z prawej, co spowoduje, że bohater wjedzie na wyższe piętro. Rusz przed siebie i obejrzyj śmierć dwóch nazistów. Udaj się do miejsca, gdzie zginęli i poczekaj, aż Set wyłączy elektryczną pułapkę (obrazek powyżej).

Przejdź przez plac i przejdź przez drzwi z prawej, co spowoduje uruchomienie scenki. Po jej zakończeniu rusz przed siebie. Od teraz będziesz mógł aktywować pułapki Seta (uważaj, żeby samemu w nich nie zginąć). Pierwszą z nich najlepiej uruchomić, kiedy Niemiec z lewej będzie szedł przed siebie.

Podjedź do Niemca z prawej i zabij go po cichu od tyłu.

Zjedź wózkiem na dół schodów i podjedź po cichu do Niemca z prawej (obrazek powyżej), po czym wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie, aby po cichu go zabić. Jeśli uruchomiłeś pułapki, to wpadnie w nie teraz żołnierz z prawej strony. Możesz na to poczekać lub go zastrzelić.

Przejedź na korytarz z lewej. Jeśli pułapki są włączone i blokują drogę, to odnajdź skrzynkę z wajchą i wyłącz je. Przejedź przez wąskie przejście.

Wjedź na kręcące się tryby (1), dzięki czemu dostaniesz się na wyższy poziom.

Trafisz do pomieszczenia z kręcącymi się trybami. Wjedź na jeden z nich (1 na obrazku powyżej), dzięki czemu bohater wjedzie piętro wyżej. Uważaj, bo zostaniesz tu zaatakowany przez przeciwników. Po ich zabiciu przejedź w lewo.

Dotrzesz do pomieszczenia z drabiną i dwoma ogromnymi tłokami po bokach. Kiedy zjadą na dół wjedź na jedną z platformy, co umożliwi bohaterowi dostanie się jeszcze wyżej. W korytarzu przed sobą jest jeden żołnierz. Pozbądź się go i skieruj się w prawo, gdzie znajdziesz rurę opadającą na dół. Zanim zjedziesz do sąsiedniego pomieszczenia warto z góry rozprawić się z wrogami, który w nim przebywają.

Po wypadnięciu z wózka rozpraw się z grupą przeciwników.

Przejdź przez pomieszczenie i zejdź po schodach piętro niżej. Zastrzel żołnierza, zjedź na dół po następnych schodach i skręć w lewo. Trafisz na taśmociąg, który zabierze bohatera w prawą stronę. Następnie przejedź na drugi taśmociąg. Kiedy Blazkowicz spadnie z wózka, przygotuj się na odparcie grupy wrogów (obrazek powyżej).

Kiedy wszyscy będą martw wsiądź na wózek z powrotem. Przejedź do sąsiedniego korytarza, a tam udaj się w lewo. Trafisz do pomieszczenia z taśmociągiem oraz kilkoma żołnierzami stojącymi do bohatera tyłem. Możesz do nich dotrzeć i wyeliminować po cichu.

Przycisk (1) zmieniający bieg taśmociągu.

Dojdź do końca pomieszczenia i skieruj się w lewo (uważaj na sporą grupę wrogów). Następnie kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do ściany z napisem Evas Hammer. Na lewo od niej znajduje się pomieszczenie, gdzie znajdziesz przycisk (1 na obrazku powyżej) zmieniający bieg taśmociągu.



Jeżeli pułapki Seta są uruchomione, to przed wejściem do pomieszczenia wyłącz je dźwignią z prawej. Następnie przestaw dźwignię związaną z taśmociągiem i wjedź na ten, który znajdziesz za nią. Po drodze na górę załatw kilku Niemców, a po dotarciu do celu udaj się w lewo, gdzie wejdź w interakcję z dźwignią uruchamiającą windę. W tym momencie rozpocznie się scenka kończąca pierwszą część etapu.

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze