Weteran Call of Duty zakłada nowe studio. Pierwszy projekt postawi na kooperację
Nadal z kamerą FPP.
Dyrektor projektowania Call of Duty: Black Ops - David Vonderhaar - ogłosił założenie studia BulletFarm. Deweloper opuścił Treyarch latem ubiegłego roku, lecz ma zamiar pozostać w sferze produkcji „AAA”.
Firma ma siedzibę w Los Angeles, ale postawi w pierwszej kolejności na możliwość pracy zdalnej. Jak większość przedsiębiorstw zakładanych przez rozpoznawalne nazwiska ze świata gier, finansowanie zapewnia chiński gigant NetEase.
Pierwszy projekt BulletFarm to produkcja AAA z kamerą w perspektywie pierwszej osoby, bazująca na silniku Unreal Engine 5. Akcję umieszczono w oryginalnym uniwersum, „z naciskiem na rozgrywkę w kooperacji”. Jeśli mamy zgadywać, będzie to survival, zgodnie z obecnym trendem. Zwłaszcza że całość ma być „świeżym spojrzeniem” na FPP, co wydaje się wykluczać strzelankę.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/bulletstorm-content-farma.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
„To coś innego od gier, nad którymi pracowałem, ale także coś, co pokazuje moją pasję do skomplikowanych postaci, precyzyjnej mechaniki, bardziej osobistej fabuły i mnóstwa akcji” - komentuje sam zainteresowany.
„NetEase zapewniło nam niesamowitą strukturę wsparcia, byśmy mogli odkrywać te nowe ścieżki i pozwolić sobie na prawdziwą swobodę w budowaniu koncepcji i pomysłów na tytuł” - dodaje.
Vonderhaar będzie szefem studia po osiemnastu latach spędzonych właśnie w Treyarch. Dołączył do studia podczas prac nad Call of Duty 2: Big Red One, gdzie odpowiadał za rozwój trybu wieloosobowego. Później awansował na stanowisko głównego projektanta multiplayer w Call of Duty 3 oraz Call of Duty: World at War.
Kolejnym krokiem w karierze było objęcie stanowiska dyrektora projektu wszystkich odsłon z lubianej podserii Black Ops. W bardziej zamierzchłej przeszłości pomagał między innymi przy Interstate '82 z 1999 roku, a także przy Civilization: Call to Power, gdzie zajmował się marketingiem.
W tym miejscu warto być może wymienić zakres inwestycji NetEase w ostatnich latach. Poniżej tylko wybrane z nowych firm, które finansuje korporacja:
- Rebel Wolves (Konrad Tomaszkiewicz, weteran CD Projektu)
- Worlds Untold (Mac Walters, weteran Mass Effect)
- Fantastic Pixel Castle (Greg Street, weteran Blizzarda)
- T-Minus Zero Entertainment (Rich Vogel i Mark Tucker)
- Bad Brain Game Studios (Sean Crooks, weteran Ubisoftu)
- Anchor Point Studios (Paul Ehreth, weteran Remedy i Smilegate)
- Jar of Sparks (Jerry Hook, weteran Halo)
- Jackalyptic Games, dawniej Jackalope Games (Jack Emmert, weteran Cryptic Studios)