Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Wednesday” detronizuje „Stranger Things”. Netflix wprowadza zmiany w rankingach

Inaczej będzie analizowana oglądalność.

Platforma Netflix postanowiła zmienić metodologię pomiaru oglądalności swoich tytułów. Poskutkowało to przetasowaniami na listach dziesięciu najpopularniejszych filmów i seriali w historii serwisu. Premierowy sezon „Wednesday” oficjalnie zdetronizował czwartą odsłonę „Stranger Things”.

Do niedawna Netflix mierzył popularność swoich produkcji, podliczając łączny czas ich oglądania na przestrzeni zaledwie 28 dni od premiery. Wynik wyrażano potem w godzinach. Skutkowało to tym, że w rankingach pozycjonowały się tylko najgłośniejsze hity, a te mniej znane nie były w stanie zaistnieć.

Ponadto oglądalność to aspekt kluczowy chociażby w przypadku seriali, kiedy to na jej podstawie serwis podejmuje decyzje o kontynuacji projektów. Od teraz tytuły mają aż 91 dni, aby zdobyć odpowiednią publikę. Platforma postanowiła także uwzględnić dodatkowe wartości w statystykach.

„Dotarły do nas opinie, że samo podawanie na naszych listach top 10 liczby godzin oglądania było trudne do zrozumienia” - przekazał Netflix w mailu do redakcji Tvline. „Dlatego zaczęliśmy udostępniać liczbę wyświetleń dla wielu naszych tytułów (czyli liczbę godzin oglądania podzieloną przez łączny czas trwania). Okazało się, że to bardziej miarodajny wskaźnik dla wielu osób i chociaż będziemy nadal pokazywać liczbę godzin oglądania dla każdego tytułu, nasze listy top 10 będą teraz układane według liczby wyświetleń”.

Na nowych zasadach zyskają krótsze produkcje

Poskutkowało to zmianami na listach. Tak jak zostało to wcześniej wspomniane - „Wednesday” z wynikiem 252,1 miliona wyświetleń zajęło więc pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych seriali anglojęzycznych. Na drugą pozycję spadło „Stranger Things” z blisko 141 milionami wyświetleń.

Na szczycie listy najpopularniejszych filmów anglojęzycznych znajdziemy za to „Czerwoną notę" (230,9 mln wyświetleń). W przypadku nieanglojęzycznych produkcji pełnometrażowych najwyższy stopień podium zajmuje „Troll” (103 mln wyświetleń). Królem wszelkich statystyk wciąż jednak pozostaje pierwszy sezon „Squid Game” z wynikiem 265,2 miliona wyświetleń.

Read this next