Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Warzone Mobile ostatecznie zastąpi Call of Duty: Mobile

Ale jeszcze nie teraz.

Choć Microsoft nie przejął jeszcze Activision Blizzard, już teraz ma dużo do powiedzenia na temat jednej z najważniejszych pozycji tej firmy. Mowa o Call of Duty: Mobile, które „wraz z upływem czasu” zostanie zastąpione przez nadchodzące Warzone Mobile.

Call of Duty: Mobile od chińskiego studia Timi (należącego do Tencentu) wydano w 2019 roku. To obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie, z 650 milionami pobrań (dane z maja ubiegłego roku) oraz 1 miliardem dolarów przychodów wygenerowanych w rekordowym, 2021 roku - dzięki premierze właśnie w Chinach.

Teraz okazuje się jednak, że - według Microsoftu - plan Activision zakłada, by produkcję wyparło Warzone Mobile, które powinno zadebiutować w pełnej wersji jeszcze w tym roku. Ten tytuł ujawniono we wrześniu, rozwijany przez sporą grupę deweloperów: Activision Shanghai, Beenox, Digital Legends oraz studio Solid State.

„CoD: Mobile zostało wyprodukowane przez TiMi Studios, część Tencentu” - czytamy w dokumencie, jaki producent Xboksów przedłożył w ramach odpowiedzi na zastrzeżenia brytyjskich urzędników na temat przejęcia Activision Blizzard. „Plan zakłada, by CoD: Mobile wraz z upływem czasu zastąpić (poza Chinami) przez Warzone Mobile”.

Urzędnicy z Wielkiej Brytanii sugerowali w przeszłości, że przejęcie byłoby łatwiejsze do „przełknięcia”, gdyby Microsoft zdecydował się sprzedać część działalności. Dla przykładu, pozbywając się sfery mobilnej. Amerykańska korporacja niechętnie patrzy jednak na takie rozwiązania, ponieważ - jak wyjaśnia - ma szeroką konkurencję.

„Sprzedaż części Activision Blizzard miałaby negatywny wpływ na konkurencyjność na rynku, ponieważ przeszkodziłaby w osiągnięciu przez Microsoft strategicznego celu, jakim jest zbudowanie działalności mobilnej na skalę zdolną do rzucenia wyzwania Google oraz Apple” - napisano w uzasadnieniu.

Read this next