Twórcy Horizon Forbidden West chwalą się ulepszoną walką
Mądrzejsi wrogowie i nie tylko.
Twórcy Horizon Forbidden West opublikowali kolejny artykuł na temat nowości w grze, zajmując się tym razem kwestią ulepszeń w systemach walki oraz sztucznej inteligencji.
„Chcieliśmy, by przeciwnicy wypadli bardziej autentycznie poprzez poprawienie płynności i ciągłości ruchu. Wrogowie (i towarzysze) będą lepiej radzili sobie z poruszaniem w trudnym terenie” - wyjaśnia główny programista sztucznej inteligencji, Arjen Beij.
Postacie niezależne będą mogły teraz skakać i wspinać się, a także aktywnie szukać skrótów i nowych ścieżek, by podczas walki zaskoczyć Aloy. Jeśli mowa o maszynach, te będą pływać, a niektóre nawet nurkować w pościgu za główną bohaterką.
Innym aspektem, na którym skupili się twórcy, było stworzenie wyróżniających się „klas” ludzkich i mechanicznych oponentów, by gracze od razu wiedzieli, jakie taktyki powinni zastosować, by poradzić sobie z zagrożeniem.
Ludzie lepiej poradzą sobie również z poszukiwaniami chowającej się bohaterki, łącząc się na przykład w grupy.
„Celem było sprawienie, by walka z ludźmi była tak samo rozbudowana i trudna, jak z maszynami. Oznaczało to rozszerzenie systemów walki i dodanie większej różnorodności do potyczek” - zapewnia animator Richard Oud.
Opublikowano także szereg krótkich materiałów wideo, w których na pierwszym planie wybija się właśnie większa różnorodność potyczek oraz łączenie przeróżnych ataków i ruchów w swego rodzaju combosy.