Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szykujcie się na ray tracing w starszych grach. Część RTX Remix dostępna za darmo

Nvidia uwalnia środowisko wykonawcze.

Nvidia podjęła decyzję o uwolnieniu części technologii odpowiedzialnej za RTX Remix, czyli platformy pozwalającej w prosty sposób odświeżać graficznie starsze pecetowe produkcje. Dzięki temu twórcy modyfikacji z łatwością dodadzą ray tracing czy lepsze tekstury do klasycznych gier.

Mowa o środowisku wykonawczym (runtime) RTX Remix, które można już pobierać za darmo. Oznacza to, że moderzy mają ułatwione zadanie w przypadku, gdy zechcą podnieść do współczesnych standardów którąś z produkcji opartych o DirectX 8 lub DirectX 9. O samej technologii pisaliśmy już wcześniej, choć trzeba zaznaczyć, że jest ona w pewien sposób przełomowa.

RTX Remix pozwala twórcom na skanowanie i zastępowanie zasobów gry w locie, podczas rozgrywki. Bez przekopywania się przez setki plików dodamy funkcję śledzenia promieni, podmienimy tekstury na ulepszone przez SI czy zmienimy właściwości fizyczne materiałów. Technologia umożliwia też łatwe i płynne edytowanie oraz eksportowanie dwu- i trójwymiarowych obiektów do zewnętrznych narzędzi, a następnie upraszcza ich ponowną implementację.

Świetnym przykładem działania RTX Remix jest wydany nie tak dawno Portal RTX, z którego moderzy wyciągali odpowiednie pliki i przerzucali do innych gier, znacznie poprawiając wygląd takich produkcji jak SWAT 4 czy Half Life 2. Dzięki udostępnieniu przez Nvidię środowiska wykonawczego nie trzeba już kombinować z przerzucaniem plików i można szykować modyfikacje dedykowane konkretnym tytułom.

Głównym ograniczeniem otwartej wersji pakietu RTX Remix jest to, że modyfikować można wyłącznie już istniejące zasoby, a zatem nie dodamy nic zupełnie nowego do edytowanych poziomów. Nvidia planuje za to wydać wkrótce RTX Remix Creator Toolkit, czyli zestaw narzędzi pozwalających między innymi wprowadzać do gier nowe elementy i wykorzystywać sztuczną inteligencję do poprawy tekstur.

Kod źródłowy środowiska wykonawczego RTX Remix znajdziemy na oficjalnej stronie w serwisie GitHub, a więcej informacji i wsparcie techniczne otrzymamy na założonym przez Nvidię discordowym serwerze, gdzie uzyskamy wskazówki od inżynierów oraz innych użytkowników.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze