Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Polskie Witchfire ze złożonym systemem magii. Jest nowy gameplay

Lekka i ciężka magia oraz cztery żywioły.

Polskie studio The Astronauts, pracujące nad strzelanką Wichfire, podczas konferencji Future Games Show zaprezentowało nowy trailer produkcji. Tym razem mogliśmy dowiedzieć się więcej o systemie magii, który wspomoże naszą broń przy eliminowaniu hord wrogów. Okazuje się, że jak na arkadową strzelankę mechanika czarów będzie zaskakująco złożona.

Jak wyjaśnia w przedstawionym materiale projektant Karol Krok, system magii w Witchfire opiera się na czterech żywiołach - wodzie, ziemi, ogniu i powietrzu. Każdy rodzaj magii wpływa na przeciwników w inny sposób. Przykładowo, podpaleni wrogowie będą otrzymywać większe obrażenia, a ciśnięcie w oponenta błyskawicą zrani także innych niemilców w pobliżu.

Dodatkowo czary można łączyć niejako w kombinacje, nakładając na siebie efekty różnych żywiołów. W prezentacji najpierw podpalono dużego przeciwnika, a potem ciśnięto w niego błyskawicą. Ze względu na to, że dotknęły go dwa żywioły, także wrogowie dookoła otrzymywali większe obrażenia od błyskawic. Warto dodać, że także broń może nakładać tego typu efekty - przykładowo strzelba podpala wrogów.

Deweloper tłumaczy, że korzystanie z czarów jest w Wichfire równie ważne, co posługiwanie się bronią palną. Magia dzieli się także na dwie kategorie: „lekkie” i „ciężkie” czary. Lekką magię nasza postać rzuca bardzo szybko, a ona sama błyskawicznie się regeneruje. Analogicznie zaklęcia ciężkie wymagają dłuższej inkantacji, ale zadają też o wiele silniejsze efekty. Musimy też czekać zdecydowanie dłużej, zanim ciężki czar się odnowi.

Same zaklęcia wydają się bardzo kreatywne. Jedno z zaklęć pozwala przywołać nad polem bitwy „przeklęty dzwon”. Możemy strzelić w niego maksymalnie trzy razy, a każde trafienie ogłusza na krótką chwilę wszystkich pomniejszych wrogów w zasięgu działania. Rytmiczne strzelenie w dzwon trzy razy pozwala z kolei wyprowadzić z równowagi także potężniejszych przeciwników.

Przypomnijmy, że Witchfire ma zadebiutować jeszcze w tym roku we wczesnym dostępnie na Epic Games Store, chociaż nie podano na ten moment konkretnej daty premiery. Pod koniec 2022 roku ogłoszono, że gra zostanie znacznie przebudowana, co wydłużyło czas produkcji. Zamiast początkowo planowanych, korytarzowych lokacji, gracze otrzymają dostęp do półotwartego świata, zapewniając znacznie większą wolność rozgrywki.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next