Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PlayStation usunie kupione treści z kont użytkowników. Wygasła licencja

Internauci nie są zadowoleni.

Niektórzy użytkownicy konsol PlayStation otrzymali w ostatnim czasie niespodziewaną wiadomość na skrzynkę email. Wraz z końcem roku, z powodu wygasłej licencji wytwórni Discovery, część z zakupionych treści video zostanie usunięta z kont graczy i nie będzie w żaden sposób dostępna.

Od 31 grudnia 2023 r., w związku z naszymi umowami licencyjnymi z dostawcami treści, nie będziesz już mógł oglądać żadnej z wcześniej zakupionych treści wytwórni Discovery, a zawartość ta zostanie usunięta z twojej biblioteki wideo. Serdecznie dziękujemy za nieustające wsparcie” - możemy przeczytać w treści krótkiego maila.

Jak zauważa redakcja serwisu Eurogamer.net, usunięcie treści ma najpewniej związek z zeszłorocznym połączeniem się wytwórni Discovery oraz Warner Bros. w nową spółkę, w związku z czym umowy licencyjne wymagają zrewidowania i ewentualnego odnowienia. Wysłana wiadomość jednak w żaden sposób tego nie wyjaśnia, a podjęta przez Sony decyzja dotyczy liczby programów i filmów liczonej w setkach.

Co więcej, ton przesłanego maila wzburzył część internautów. Gracze zauważają, że wraz z wysłaniem oświadczenia, wydawca mógłby zaoferować jakąś formę rekompensaty za odbieranie użytkownikom dostępu do zakupionych materiałów, albo chociaż przeprosić za zaistniałą sytuację.

Obrzydliwe zachowanie” - napisał w mediach społecznościowych internauta JayRock, udostępniając zrzut ekranu z wiadomością. Pod jego postem rozgorzała dyskusja na temat problemów wynikających z popularności dystrybucji cyfrowej. „Mówiłem graczom od dawna, że tego typu sytuacje się pojawią. Przestańcie wspierać przejście na all-digital” - komentuje Born2Tease.

Na Steamie jeśli coś zostanie usunięte ze sklepu z powodu np. wygasłej licencji, to wciąż możesz to pobrać i grać. Sony tutaj po prostu kradnie rzeczy. Oczekiwałbym w takiej sytuacji zwrotu pieniędzy” - zauważa niejaki David. „Dopiero teraz ludzie zauważają, że cyfrowych gier nie kupuje się na własność, a jedynie otrzymuje się licencje na granie w nie. Dlatego ludzie powinni kupować rzeczy na płytach i pokazywać, że wciąż jest na nie popyt zanim będzie za późno” - apeluje z kolei The_CasualGam3r.

Read this next