Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PlayStation przyniesie w tym roku rekordowe przychody - przewiduje Sony

Pomogą gry międzyplatformowe i Spider-Man 2.

Japońska korporacja podniosła prognozy dotyczące sprzedaży w bieżącym roku fiskalnym. Przyczynić się do tego mają międzyplatformowe produkcje pokroju Call of Duty MOdern Warfare 3, a także wyczekiwany exclusive - Marvel's Spider-Man 2.

Dokumenty finansowe dotyczące pierwszego kwartału tego roku zdradzają, że dział gier i usług sieciowych Sony zarobił na początku roku 5,63 miliarda dolarów, co przełożyło się na podniesienie prognoz dotyczących całego roku fiskalnego. W najnowszym raporcie finansowym Sony ujawniono, że marka PlayStation może do końca marca 2024 roku wygenerować aż 32,7 miliarda dolarów przychodu.

Jeżeli doszłoby do takiej sytuacji, Japończycy przebiliby zeszłoroczny wynik wynoszący 26,9 mld dolarów, tym samym bijąc dotychczasowy rekord firmy o 5,1 mld dolarów. Poprawione prognozy mają związek z wiarą Sony w moc mikrotransakcji, gry od zespołów zewnętrznych oraz korzystne kursy wymiany walut. Nie da się ukryć, że ten rok obfitował w liczne wyczekiwane premiery.

Na PlayStation 5 pojawiły się w tym roku takie hity, jak Diablo 4, Hogwarts Legacy, Resident Evil 4 Remake, Star Wars Jedi: Survivor, Street Fighter 6 czy Final Fantasy 16, a przed końcem roku biblioteka konsoli wzbogaci się jeszcze o Baldur's Gate 3, Call of Duty Modern Warfare 3, Mortal Kombat 1, Assassin's Creed Mirage i EA FC 24. Do tego zbliża się premiera bardzo wyczekiwanego Marvel's Spider-Man 2 i naprawdę nietrudno zrozumieć optymizm finansistów Sony.

Warto wspomnieć, że w ostatnim kwartale sprzedano około 3,3 miliona konsol PS5, co jest wzrostem o 37% rok do roku, a łączna liczba egzemplarzy wysłanych do sklepów przekroczyła już 40 milionów. Japońskie konsole stały się szerzej dostępne, a w niektórych krajach ceny sprzętu zaczęły spadać, co w połączeniu z wysoką liczbą nadchodzących produkcji wielkiego kalibru rzeczywiście może skłonić klientów do zakupu urządzenia oraz wydawania pieniędzy na gry, dodatki oraz usługi.

Read this next