Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsze grafiki ze Splinter Cell remake. Teraz jeszcze trudniej doczekać premiery

Czuć klimat.

17 listopada wypadła 20. rocznica serii Splinter Cell. Z tej wyjątkowej okazji Ubisoft opublikował materiał ze wspomnieniami, a także grafikami koncepcyjnymi z zapowiedzianego w grudniu remake'u. Niestety projekt jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju.

Wtedy właśnie wspomniano, że gra otrzyma „aktulizację warstwy wizualnej oraz niektórych elementów projektowych, by zadowolić graczy i zapewnić komfortowe doświadczenie”. Wiemy też na pewno, że mowa o przygodzie liniowej, a nie z otwartym światem.

Od tego czasu nie dowiedzieliśmy się niemal niczego nowego o projekcie (jeśli nie liczyć ogłoszenia o pracę, które sugerowało dostosowanie gry do „współczesnego odbiorcy”), ale teraz Ubisoft przerywa milczenie we wspomnianym wideo.

Projektant poziomów Zavian Porter wytłumaczył, że celem remake'u jest „wyniesienie jakości na jak najwyższy poziom, by stworzyć odpowiedni fundament pod przyszłość serii”.

- Po 20 latach - dodaje dyrektor kreatywny Chris Auty - możemy spojrzeć na fabułę, postacie, ogólną historię przedstawionę w grze i poczynić pewne usprawnienia. Niektóre rzeczy, drobne rzeczy, nie zestarzały się najlepiej, ale rdzeń historii, rdzeń doświadczenia pozostanie taki sam, jak w oryginale.

Możemy się też spodziewać znaczących zmian w kontekście sztucznej inteligencji. Usprawnienia w tym obszarze zapewnią symulację różnych rodzajów zachowań wrogów.

- Oczywiście żołnierz sił specjalnych będzie lepiej wyszkolony i inaczej będzie wchodził czy włamywał się do pomieszczeń niż zwykły pracownik ochrony - wyjaśnia dyrektor techniczny Christian Carriere.

Niestety wygląda na to, że na remake Splinter Cell poczekamy jeszcze długo. Deweloperzy potwierdzają, że projekt jest w „bardzo wczesnej” fazie produkcyjnej.

- Wciąż prytotypujemy, nie chcemy się z tym pospieszyć - tłumaczy starszy projektant gry, Andy Schmoll. - Chcemy być pewni, że gra w pełni nam się uda, że robimy wszystko we właściwy sposób i zapewnimy absolutnie rewelacyjną jakość.

Read this next